14 начина за бързо лечение на стрес и против депресия

Лечение на стрес и депресия: Ако не можете да си съберете мислите, ако вътре във вас нараства някаква необяснима паника и изобщо не сте на себе си – със сигурност имате нужда от бързо лечение.

Типичните синдроми на стреса са налице и щом си дадете сметка за това – възниква следващият въпрос. Кое е най-бързото и ефикасно лечение на стрес?

Решението е в това – да се научите да управлявате стреса. Това не само ще ви върне равновесието, съветват от medikforum.ru. Успешното лечение до голяма степен зависи от собствените ви нагласи и усилия. Ако се справите – не само ще сте преодолели една ситуация, но ще можете да се предпазвате от много болести и дори да забавите стареенето на организма.

Откъде да започне успешното и бързо лечение на стрес?

Специалистите предлагат 14 прости действия, с чиято помощ задачата не изглежда толкова трудна. Първо – вземете гребен и се решете в продължение на 10-15 минути. Ако целият ви ден е минал пред компютъра, мимическата мускулатура е пренапрегната и главата ви натежава, появяват се болки. Това е един от симптомите на стреса. Доброто лечение на стрес е да прекъснете за малко работа и да поработите с гребена – така кръвта се раздвижва и мускулите се отпускат.

Следващият номер е да си хапнете сладолед. Вкусната храна е добър антистресов допинг, стига да не прекалявате. Изберете си вкусен вариант за лечение на стрес: парченце сьомга, банан, сладолед. Тези храни съдържат триптофан – един добър природен транквилизатор. Трети вариант е масажът. Конфликтите и стресът ви разсейват и това пречи в работата. За да съхраните енергията си, масажирайте 30 секунди точките, които се намират между веждите, под носа, под долната устна и в центъра на дланите, това е добро лечение. Впрочем разтъркването – енергично – на дланите една в друга също е лечение на стрес. Търкайте ги, докато се затоплят. Това активира акупунктурните точки по дланите. Пробвайте да разтриете енергично и ушите – също помага.

Един много приятен начин на лечение е 15-минутният душ. Застанете под водните струи и ги оставете да ви масажират главата и раменете. Скоро ще усетите как водата измива тревогата от тялото ви. Ако и това лечение не помогне, изпълнете правилото на 27-те предмета. Това е една успешна източна практика – същността й е преместването на 27 предмета вкъщи. Счита се, че това освобождава пространство за енергията и тя успява да се ориентира и разпредели най-правилно. Ако опитате, бързо ще се убедите, че това е една добра почивка за мозъка и че мислите най-после се откъсват от обекта на тревогите ви.

Друга хитринка на домашното лечение е да използвате стълбището във вашия дом. Изтичайте или се опитайте бързо да слезете и се изкачите няколко пъти. Ходенето по стъпала стабилизира стойностите на стресовия хормон кортизол. Ако имате потенциал да направите упражнението тичешком, това много бързо ще насити мозъка ви с кислород и ще овладеете емоционалния стрес. Може да не ви се вярва, че това е възможно – но си струва да опитате. Прекалено проста е и следващата рецепта за лечение: рисуването и оцветяването на картинки според шотландски психолози успокоява и позволява да се концентрирате. Дотолкова, че след заниманията с рисунки коефициентът на полезното ви действие да нарасне пет пъти.

стрес лечение

Любимото лечение на стрес…

Да не пренебрегваме старите народни рецепти за лечение на стрес с билки! Чаят от хибискус неутрализира свободните радикали, които са резултат от активирането на кортизола. При натрупване на радикали именно чувстваме тревога и изпадаме в паника. Хибискусът като че ли стопява тези натрупвания и позволява да се овладеем.

Ако не ви идва на ум за друго лечение на стрес – просто размахвайте ръце! При много хора стресът действа вцепеняващо – мускулите на плещите, шията и кръста буквално се вдървяват. Появяват се болки в кръста и гърба, главоболие. Най-добре е да идете на масаж или в басейна, но това не винаги е възможно. Затова пък всякаква гимнастика и махове с ръцете е добро и лесно решение. Правете махове и с краката.

Почистете вкъщи: ето ви един полезен вариант на достъпното лечение на стрес без хапчета. Докато бършите, измивате и подреждате рафтове и чекмеджета, и мислите ви ще си дойдат на мястото и ще си дадете сметка, че нищо страшно не се случва с вас. Подреденият дом ви дава увереност, че така подреден може да бъде и животът ви и че това е в ръцете ви.

Намерете възможност да се усамотите вкъщи. Устройте си приятна атмосфера – пуснете любима музика, пригответе си вкусно похапване. Отдайте се на мисли за хубавото в живота си. Запишете на лист хартия онези неща, които бихте искали да постигнете. В записан вид те винаги изглеждат по-ясни и постижими. Изберете онова, с което най-бързо ще достигнете до желания резултат. Успешното лечение на стрес е на път да ви помогне – просто се заемете с реализацията!

стрес лечение

Потърсете вашия вариант за лечение на ежедневния стрес!

Подкрепете и разхлабете опънатите си нерви с ароматерапия. Мирисовата памет е мощно оръжие: изберете онзи аромат, с който са свързани най-хубавите моменти в живота ви. Вдъхвайте го всеки път, когато сте в стрес. Това със сигурност ще ви помага. Ако предпочитате по-активно лечение на стрес – танцувайте!

Ритмичните движения при харесвана от вас музика успешно неутрализират стреса. Понякога танците вкъщи вършат по-добра работа и стават успешно лечение повече от заниманията във фитнес салон. Вкъщи няма нужда да се притеснявате как изглеждате, правилно ли изпълнявате движенията и няма ли да закъснеете за точния час.

Оставете мнения, отзиви и коментари в нашия форум по-долу и вижте още по темата:

Получавайте първи ЛЕКАР.БГ безплатно на мейла!

Публикуваме доста рядко! Въведете своя Email адрес ТУК:
14 начина за бързо лечение на стрес и против депресия
5 (100%) 6 vote[s]

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *