нервен стомах билки
Билките са първото средство против нервен стомах, което трябва да ползвате!

Домашни средства и билки срещу нервен стомах

Можете да използвате домашни средства и билки срещу нервен стомах, ефектът е чудесен.

Домашните средства и билки срещу нервен стомах са по-доброто решение, вместо използването на медикаменти, които могат да доведат до появата на здравословните проблеми. Нервният стомах е пряк резултат от постоянен стрес. Хората, които страдат от нарушена перисталтика са предразположени към състоянието, както и хора, страдащи от различни алергии към храна, възпаление на стомашната лигавица, неправилен хранителен режим – небалансирано и нередовно хранене.

Една от най-често срещаните причини е психическото натоварване.

Симптомите на нервния стомах може да варират от лек дискомфорт и липса на апетит, през непоносимост към определени храни и газове, до повръщане, гадене, разстройство. В допълнение може да се появи сърцебиене, потене и проблеми със съня.

Има редица билки, които повлияват чудесно стомашно-чревния тракт и същевременно успокояват и нервната система.

Мента – освежава и стомаха, и нервите!

Ментата може да направи чудеса за вашия нервен стомах и нервната ви система и като бонус ще освежи дъха ви. Етеричното масло в ментата, наречено ментол, има директно спазмолитично действие върху гладката мускулатура на стомашно-чревния тракт. В допълнение приятният аромат на ментовия чай може да помогне за успокояване на нервите (и по този начин за нервния стомах).

Ментата е чудесно средство за успокояване на симптомите на стомашно-чревни разстройства, включително и киселини, газове, болки в корема. Освен това ментата е особено популярно средство за облекчаване на синдрома на раздразнените черва, състояние, което се характеризира с болка в корема, подуване на корема, състояние, което засяга предимно жени.

Билката е много полезно средство срещу подуване, а специалистите горещо препоръчват ментата за поддържане на здравето на стомашно-чревния тракт.

Лайка – лекува всичко, според германците.

Лайката е едно от най-популярните средства от народната медицина и едно от най-ефикасните и безопасни. Едно от най-разпространените приложения на лайката е при стомашно-чревни проблеми, включително киселини в стомаха и нервен стомах. В Германия, лайката се смята за билката, „лекуваща всичко“. В областта на проблеми със стомаха, лайката се смята за нещо като супер-билка. Лайката намалява киселините, има противовъзпалителен ефект. Билката има успокояващо свойство и премахва стреса.

ВНИМАНИЕ! Лайката е опасна, ако имате алергия към хризантеми!

Въпреки че лайката е една от най-полезните билки, имайте предвид, че лайката може да доведе до алергични реакции, особено тези, които имат алергия към амброзия, астри и хризантеми.

Дайте мнение и Вие тук!

Джинджифил – регулира храносмилането.

нервен стомах билки
Билките са първото средство против нервен стомах, което трябва да ползвате!

В ботаниката джинджифилът е известен като билка, която затопля тялото отвътре и то генерира повече топлина. Според билкарите това е чудесен начин за регулиране на храносмилането. Джинджифилът успокоява нервната система, а от там и нервния стомах.

Съвети за успокояване на нервния стомах

“Демир

Дори и да се дължи на стрес или притеснения, когато страдате от нервен стомах, трябва да спазвате определени правила при храненето:

  • Намалете кафето, черния чай и алкохола до минимум,когато стомахът ви е раздразнен
  • Консумирайте варени картофи, ориз, банани, сок от моркови, докато стомахът ви се успокои – трябва да консумирате храни, които се смилат лесно и не дразнят лигавицата на стомаха
  • Не яжте пържени храни, докато премине кризата
  • Хранете се често и по малко – на 2-3 часа
  • Закусвайте препечени филийки или няколко бисквити, не стойте гладни дълго време
  • Дъвчете дъвка за около 30 минути, когато се появи дискомфорт в областта на стомаха. Дъвката води до повишено отделяне на слюнка.

Как да избегнете стреса, за да не се стига до появата на нервен стомах?

Когато изпаднете в стресова ситуация правете дихателни упражнения:

Правете дълбоки вдишвания и издишвания в продължения на 5 минути. Седнете с изправен гръб и си поемете дълбоко въздух, като се съсредоточите върху издуването на корема. Издишайте бавно, като почувствате как диафрагмата се отпуска. По този начин се намалява стомашния дискомфорт.

Обърнете внимание на ситуациите, в които се появяват симптомите на нервен стомах. Какви събития в живота ви ги провокират, какво ви кара да се притеснявате и изнервяте. Когато забележите какво провокира кризите, ще знаете как да ги избягвате.

Стомах. Болести, симптоми, лечение и профилактика

За Маргарита Алексиева

Маргарита Алексиева е редактор в множество здравни отдели на различни национални и регионални всекидневни и седмични вестници и списания. В журналистиката е от 1992 година, като през последните години се ориентира предимно към тематиките на здравеопазването и медицината.

Прочети още

Фамотидин или Омепразол, Квамател, Ранитидин?

Фамотидин, Омепразол, Квамател или Ранитидин? Странични ефекти, мнения, цена

Фамотидин се препоръчва като един от заместителите на Ранитидин, след като се заговори за спирането …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

АБОНИРАЙ СЕ БЕЗПЛАТНО!

Получавай на мейла си новите публикации на Лекар.БГ

Публикуваме рядко, не пропускайте!



АБОНИРАЙ СЕ!