Домашни средства и билки срещу нервен стомах

Можете да използвате домашни средства и билки срещу нервен стомах, ефектът е чудесен.

Домашните средства и билки срещу нервен стомах са по-доброто решение, вместо използването на медикаменти, които могат да доведат до появата на здравословните проблеми. Нервният стомах е пряк резултат от постоянен стрес. Хората, които страдат от нарушена перисталтика са предразположени към състоянието, както и хора, страдащи от различни алергии към храна, възпаление на стомашната лигавица, неправилен хранителен режим – небалансирано и нередовно хранене.

Една от най-често срещаните причини е психическото натоварване.

Симптомите на нервния стомах може да варират от лек дискомфорт и липса на апетит, през непоносимост към определени храни и газове, до повръщане, гадене, разстройство. В допълнение може да се появи сърцебиене, потене и проблеми със съня.

Има редица билки, които повлияват чудесно стомашно-чревния тракт и същевременно успокояват и нервната система.

Мента – освежава и стомаха, и нервите!

Ментата може да направи чудеса за вашия нервен стомах и нервната ви система и като бонус ще освежи дъха ви. Етеричното масло в ментата, наречено ментол, има директно спазмолитично действие върху гладката мускулатура на стомашно-чревния тракт. В допълнение приятният аромат на ментовия чай може да помогне за успокояване на нервите (и по този начин за нервния стомах).

Демир бозан билки за бъбреци

Ментата е чудесно средство за успокояване на симптомите на стомашно-чревни разстройства, включително и киселини, газове, болки в корема. Освен това ментата е особено популярно средство за облекчаване на синдрома на раздразнените черва, състояние, което се характеризира с болка в корема, подуване на корема, състояние, което засяга предимно жени.

Билката е много полезно средство срещу подуване, а специалистите горещо препоръчват ментата за поддържане на здравето на стомашно-чревния тракт.

Лайка – лекува всичко, според германците.

Лайката е едно от най-популярните средства от народната медицина и едно от най-ефикасните и безопасни. Едно от най-разпространените приложения на лайката е при стомашно-чревни проблеми, включително киселини в стомаха и нервен стомах. В Германия, лайката се смята за билката, „лекуваща всичко“. В областта на проблеми със стомаха, лайката се смята за нещо като супер-билка. Лайката намалява киселините, има противовъзпалителен ефект. Билката има успокояващо свойство и премахва стреса.

ВНИМАНИЕ! Лайката е опасна, ако имате алергия към хризантеми!

Въпреки че лайката е една от най-полезните билки, имайте предвид, че лайката може да доведе до алергични реакции, особено тези, които имат алергия към амброзия, астри и хризантеми.

Джинджифил – регулира храносмилането.

нервен стомах билки

Билките са първото средство против нервен стомах, което трябва да ползвате!

В ботаниката джинджифилът е известен като билка, която затопля тялото отвътре и то генерира повече топлина. Според билкарите това е чудесен начин за регулиране на храносмилането. Джинджифилът успокоява нервната система, а от там и нервния стомах.

Съвети за успокояване на нервния стомах

Дори и да се дължи на стрес или притеснения, когато страдате от нервен стомах, трябва да спазвате определени правила при храненето:

  • Намалете кафето, черния чай и алкохола до минимум,когато стомахът ви е раздразнен
  • Консумирайте варени картофи, ориз, банани, сок от моркови, докато стомахът ви се успокои – трябва да консумирате храни, които се смилат лесно и не дразнят лигавицата на стомаха
  • Не яжте пържени храни, докато премине кризата
  • Хранете се често и по малко – на 2-3 часа
  • Закусвайте препечени филийки или няколко бисквити, не стойте гладни дълго време
  • Дъвчете дъвка за около 30 минути, когато се появи дискомфорт в областта на стомаха. Дъвката води до повишено отделяне на слюнка.

Как да избегнете стреса, за да не се стига до появата на нервен стомах?

Когато изпаднете в стресова ситуация правете дихателни упражнения:

Правете дълбоки вдишвания и издишвания в продължения на 5 минути. Седнете с изправен гръб и си поемете дълбоко въздух, като се съсредоточите върху издуването на корема. Издишайте бавно, като почувствате как диафрагмата се отпуска. По този начин се намалява стомашния дискомфорт.

Обърнете внимание на ситуациите, в които се появяват симптомите на нервен стомах. Какви събития в живота ви ги провокират, какво ви кара да се притеснявате и изнервяте. Когато забележите какво провокира кризите, ще знаете как да ги избягвате.

Оставете мнения, отзиви и коментари в нашия форум по-долу!

Получавайте първи ЛЕКАР.БГ безплатно на мейла!

Публикуваме доста рядко! Въведете своя Email адрес ТУК:

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *