Топ-10 на храните, които ви гарантират здраво сърце!

Медици и диетолози съставиха списък на десетте храни, които са най-важни за здравето на сърдечно-съдовата система. Кои са те, информира medikforum.ru .

* Овесена каша.

Купичка от тази храна зарежда “мотора” за няколко часа.

Продуктът е богат на калий, фолиева киселина и фибри.

Смъква нивото на холестерина и съдейства за гъвкави кръвоносни съдове.

* Сьомга.

Две порции за седмица от тази великолепна риба поддържат в норма кръвното налягане и потискат образуването на съсиреци. Редовната консумация може да намали с 30% риска от сърдечен пристъп. Полезни са също сардината, сельодката и любимата риба тон.

* Авокадо.

Мононенаситените мазнини от този екзотичен плод стопяват холестерина. Подходящо е като добавка в салата от спанак или в сандвичи.

* Зехтин.

Съдържа мононенаситени мазнини; смъква холестерина и намалява риска от сърдечни заболявания. Населението на остров Кипър е известно с ниската си смъртност от сърдечни заболявания – в менюто на тези хора зехтинът присъства постоянно.

Фигурин бързо отслабване при Хашимото

* Орехи.

Чудесен източник на полиненаситени омега-3 мастни киселини. Както и зехтинът, орехите са чудесен източник на полезни мазнини.

* Дивите ягоди, малини и боровинки

са мощни антиоксиданти; притежават чудесни противовъзпалителни свойства, намаляват опасността от сърдечни заболявания и рак.

* Бобови храни.

Леща, фасул, грах – цялата група доставя на организма омега-3 мастни киселини и калий.

* Спанак.

Съдържа лутеин, фолиева киселина, калий, фибри.

* Ленено семе.

Богато е на фибри и мастни киселини омега-3 и омега-6, важни за здраво сърце.

* Соево мляко.

То е чудесно допълнение към овесената каша. Много важно е да се контролира съдържанието на сол в соевите продукти. Някои от тях съдържат високи дози натрий, а това не е добре за кръвното.

Оставете мнения, отзиви и коментари в нашия форум по-долу!

Получавайте първи ЛЕКАР.БГ безплатно на мейла!

Публикуваме доста рядко! Въведете своя Email адрес ТУК:

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *