Чувство на тъга и депресия

Чувството на тъга е болезнена емоционална реакция при смъртта на любим човек или депресия, но е неизбежна част от живота.

Други трагични събития като развод, загуба на работата или дома също провокират подобни чувства, Хората преживяват тъгата по различен начин, но всички преминават през едни и същи етапи след тежка загуба.

Чувството на тъга варира по сила в зависи-мост от това, колко тежка е загубата и в какво душевно състояние е бил човекът, който я е изпитал. Повечето хора, преживели такъв труден момент, намират утеха в присъствието на приятел или роднина, който да ги изслуша внимателно и да ги подкрепя.

ПРОФИЛАКТИКА на чувство на тъга при депресия.

Не съществува начин за предотвратяване на чувството за загуба, но е възможно да се смекчат най-тежките последици, свързани с него. За целта подобрете взаимоотношенията си с роднини и приятели. Това ще ви предпази от горчивата болка, породена от съжалението, гнева или неудовлетворението заради «нещо недовършено», което сте оставили.

Фигурин бързо отслабване при Хашимото

Етапи на скръбта.

Повечето хора преминават през 4 етапа на тъга и депресия, които следват един след друг или отчасти съвпадат.

  1. Чувство на вцепенение характеризира първия етап на състоянието, когато смъртта и загубата изглеждат нереални. Възможно е да се появи и несъзнателното им отричане. Етапът трае от няколко дни до няколко месеца.
  2. Щом излезете от вцепенението, може да попаднете във водовъртеж от чувства, защото се изправяте срещу реалния факт на загубата.
  3. Тези бурни емоции могат да отстъпят място на продължителна депресия, понякога съпътствана и от физически оплаквания: безсъние, главоболие и загуба на апетит.
  4. Бавно и непредсказуемо, първо от време на време, а след това все по-често ще влизате в нормалния си ритъм на живот, докато приемете загубата и започнете да мислите положително за бъдещето. И все пак, дори години по-късно, ще е нормално все още да усещате тъга, а загубата да ви се струва съвсем скорошна.

ЛЕЧЕНИЕ на депресия и тъга.

Грижете се за себе си по време на този нестабилен в емоционално отношение период. Не губете надежда, че един ден ще дойдат и по-добри времена.

Хранителен режим и добавки:

Ако сте загубили апетит, хранете се в компанията на друг човек и приемайте добавки от мултивитамини и минерали.

Билколечение:

Всекидневният прием на жълт кантарион влияе добре на депресията. При тревожни състояния опитайте валериана, пасифлора или лайка.

Хомеопатия

  • Aconite: в случаи на тежък шок, настъпил след внезапна смърт.
  • Ignatia: при продължителна скръб, когато постоянно плачете или изпадате в хистерия, или при невъзможност да плачете.

Физическа активност.

Упражненията повишават нивата на естествените химически вещества, отговорни за доброто настроение (ендорфини). Ходенето пеша, особено в компанията на приятел, и слънчевите бани влияят благотворно върху настроението.

Цветни есенции.

  • Орлови нокти: когато непрекъснато се връщате към миналото.
  • Гарвански лук: при състояние на шок и чувство на загуба.
  • Сладък кестен: при мъка и отчаяние.
  • Орех: помага да се приспособите към обстоятелствата.
  • Върба: когато изпитвате горчивина и самосъжаление.

Масаж и ароматерапия при депресия.

  • Допирът по време на масаж успокоява, а за по-добър ефект използвайте етерични масла: смесете 6-8 капки масло с 1 супена лъжица олио от сладък бадем или прибавете същото количество етерично масло към ваната.
  • При мъка, съпроводена с безпокойство, прилагайте масло от лавандула иланг-иланг или ветиверия.
  • Ако поради тъга чувствате умора и апатия ползвайте гераниево масло, от нероли, жасмин, роза или бергамот.

Релаксация при депресия и тъга.

Добре е да изразявате чувствата си, особено ако ги таите в себе си. Отделяйте време, през което да останете сами и на спокойствие. Може да ви подейства благотворно да се занимавате с визуализация.

Йога и медитация при депресия и скръб.

Редовните занимания с йога, дихателни упражнения и медитация помагат да си възвърне-те емоционалното равновесие. Йогата ви на-сърчава да разкриете болезнените си чувства, конто таите в себе си, за да приемете загубата.

Друга терапии за депресия.

Психотерапевт или свещеник могат да ви ока-жат подкрепа и да ви окуражат да говорите за чувствата си, особено ако нямате доверен човек до себе си. Терапии, основани на творчески занимания, също дават израз на чувствата.

КОГА ДА ПОТЪРСИТЕ МЕДИЦИНСКА ПОМОЩ.

  • Продължителното състояние на тъга влияе зле на работата или взаимоотношенията ви.
  • Преживявате тежка депресия.

Незабавно потърсете лекар, ако:

  • У вас се породи желание за самоубийство.

А вие? Дали не сте в депресия? Вижте отговора ТУК:

Депресия, това е болест. Ето нейните симптоми и причини

Оставете мнения, отзиви и коментари в нашия форум по-долу!

Получавайте първи ЛЕКАР.БГ безплатно на мейла!

Публикуваме доста рядко! Въведете своя Email адрес ТУК:

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *