хранене на майката при кърмене
примерно меню за кърмачки

Хранене на майката по време на кърмене. Киви и кърмене

За поддържането на млечна секреция по време на кърмене ще имате нужда от повече и пълноценно хранене. Може ли да се яде чиа или киви при кърмене? Примерно меню за кърмачки!

Установено е, че за образуването на 100 мл кърма се изразходват около 90 ккал и 2-21/2 г белтък. Това означава, че за отделянето на 800 мл кърма дневно са нужни допълнително около 720 ккал и 15-20 г белтъци. От тях една част се доставят за сметка на натрупаните през бременността мастни резерви, но около 400-500 ккал трябва да се доставят 1 храната.

При по-обилна кърма допълнителните нужди от храна са съответно по-големи.

Нарастват и нуждите от витамини и минерали. Ако храната е бедна на витамини, намалява и съдържанието им в кърмата. Недостигът на белтъци води до намаляване на млечната секреция.

За да осигурите необходимото ви съдържание витамини в кърмата, яжте редовно при всяко хранене повече и разнообразни плодове и зеленчуци.

Част от тях (поне 2 порции дневно) консумирайте сурови. За да поемате достатъчно витамин С, поне 2 пъти дневно консумирайте богати на витамин С продукти: домати, зеле, чушки, марули, спанак, чиа, коприва, киви, лимони, портокали, грейпфрути, ягоди, малини, касис. Пийте редовно по 1 -2 чаши шипков чай дневно!

Киви и кърмене.

Така че ако се питате дали може да се хапва и малко киви при кърмене, отговорът е: може, но не прекалявайте! Най-добре пробвайте в началото с едно киви и гледайте как ще ви се отрази и най-вече какви ще бъдат реакциите на кърмачето! Ако то има болен стомах, може да реагира и отрицателно, докато го кърмите на другия ден. Количеството на кивито в кърмата на следващия ден ще бъде достатъчно малко, за да не му навреди, но и достатъчно много, за да разберете дали има проблем с този плод.

Приемането на достатъчно витамини има значение и за защитните свойства на кърмата.

Съдържанието на минерални вещества в кърмата е постоянно и не се влияе от храната. Ако не се внасят достатъчно с храната, те се извличат от тъканите на майката. За да не се стигне до изчерпване на резервите на вашия организъм от калций и фосфор, е нужно дневният им внос да се увеличи.

Това означава, че трябва да консумирате всеки ден мляко и млечни продукти, които са най-добър източник на калций и фосфор. През бременността резервите на майката от желязо се изчерпват. Ето защо, за да се предпазите от анемия, трябва да приемате и повече желязо с храната.

Дайте мнение и Вие тук!

Увеличете преди всичко консумацията на месо и риба, от които желязото се усвоява най-добре, както и на зеленчуци и плодове, богати на витамин С, който подобрява усвояването на желязото.

Фигурин бързо отслабване при Хашимото

За да постигнете необходимия допълнителен внос на енергия и хранителни вещества, е необходимо да се храните по-често (5-6 пъти на ден), като към обичайната храна прибавите допълнително около 100 г месо (или 1 яйце), 2 чаши мляко, парче сирене, 100-200 г хляб и тестени произведения, 2-3 пъти дневно зеленчуци, пресни плодове, салати, сокове.

Важно е да приемате и достатъчно течности (вода, сокове, компоти, айран), минимум 1 литър дневно. По отношение на водата най-подходяща е специално приготвена бутилирана трапезна вода. Не пийте минерални води питейни водопроводни води с голямо съдържание на води.

Ако приетите течности са по-малко от отделената кърма, тя намалява.

Тъй като невинаги е възможно да се спазват всички изисквания за рационално хранене, за да се задоволят повишените нужди от витамини и минерали, добре е кърмещата майка да ги приема допълнително.

Примерно меню за кърмачки в периода на кърменето:

Закуска
  • кифла, мляко, ябълка
  • или сандвич с масло и сирене
  • домат или морков,
  • шипков чай
Закуска в 10 ч
  • бисквити с чаша мляко или
  • кейк с чаша сок или чай
  • плод
Обяд
  • зеленчукова супа
  • ястие с месо или риба
  • салата
  • плод или компот
Следобедна закуска
  • млечен крем или мляко с грис
  • чаша нектар или плодове
Вечеря
  • ястие със зеленчуци или
  • варива
  • 1 яйце или извара
  • салата
  • кисело мляко
Преди лягане
  • чаша айран или сок
  • боза или плод

За Маргарита Алексиева

Маргарита Алексиева е редактор в множество здравни отдели на различни национални и регионални всекидневни и седмични вестници и списания. В журналистиката е от 1992 година, като през последните години се ориентира предимно към тематиките на здравеопазването и медицината.

Прочети още

Съхранение на кърма: Колко време може да стои кърмата на стайна температура?

Разбиваме широко разпространен мит за правилното и неправилно съхранение на кърма. Битува погрешното мнение, че …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

АБОНИРАЙ СЕ БЕЗПЛАТНО!

Получавай на мейла си новите публикации на Лекар.БГ

Публикуваме рядко, не пропускайте!



АБОНИРАЙ СЕ!