omega-3-01

Колко полезни са Омега-3 мастните киселини

Омега-3 мастните киселини са изключително важен нутриент, когато говорим за цялостното ни здраве и добро физическо състояние.

Те поддържат редица важни процеси в организма – вариращи от очното здраве до доброто състояние на сърдечно-съдовата система. В следващите редове ще разгледаме подробно някои от най-важните им предимства.

1. Омега-3 за здравето на очите

Обикновено, когато чуем омега-3 мастни киселини, неминуемо ги свързваме с мозъчната функция, сърдечното или евентуално ставното и мускулно здраве. Въпреки че омега-3 мастните киселини имат безспорно благотворен ефект върху всички тях, важно е да споменем и положителното им влияние, когато говорим за състоянието на очите.

omega-3-02Знаете ли например, че DHA (докозахексаенова киселина) – вид омега-3 мастна киселина, е ключов структурен компонент на ретината ви, частта от окото, която е необходима за визуално разпознаване? Важно е да приемате омега-3 мастни киселини ежедневно като част от грижата за здравето на очите.

2. Омега-3 при възпалителни процеси

Възпалението формира важна част от вашия имунен отговор, но също така е в основата на много здравословни проблеми – от някои видове сърдечносъдови заболявания до така познатия на възрастните
хора артрит. На първо място, краткосрочното възпаление може да подпомогне имунната ви система, предпазвайки я от неприятните вирусни инфекции, опитващи се да проникнат в тялото ви. Дори да помогне на увредените тъкани да се излекуват.
omega-3-03Проблеми възникват, когато възпалението стане хронично или дългосрочно. Когато това се случи, вашите имунни клетки понякога могат да започнат да атакуват тъканите ви, което води до дегенерация и подуване.

В тази връзка, много от предимствата на омега-3 мастните киселини произтичат от тяхното противовъзпалително действие.

3. Омега-3 в подкрепа на мозъка

Една от основните претенции на Омега-3 мастните киселини се отнася към подкрепа на мозъчната функция. А знаете ли, че всъщност мозъкът ви е доста „дебел“? Всъщност той е изграден от около 60% мазнини, което го прави на практика най-дебелият орган в тялото ви! Разбира се, това не е видът „пълнота“, която се получава след редовна употреба на чипс и сладки неща. Всъщност мозъкът и клетъчните мембрани са направени от полезни мазнини. Омега-3 мастните киселини са важен градивен елемент на мозъка ви, така че едва ли е изненадващо, че това хранително вещество има толкова важно влияние върху нормалната мозъчна функция.

Дайте мнение и Вие тук!

4. Омега-3 за по-силна имунна система

Имунната ни система е една от най-важните и сложни системи в тялото ни. Образно казано, състои се от лимфни възли и бели кръвни клетки, които неуморно работят, за да се преборят с вирусите, патогените и бактерии, които организмът ни ежедневно среща. По този начин ни предпазва от редица инфекции и заболявания. Изследванията сочат, че Омега-3 мастните киселини играят съществена роля в подобряване на имунитета и укрепващите сили на организма.

omega-3-04Препоръката за редовен прием на омега-3 мастни киселини е и част от т. нар. „Бяла книга“ с препоръки за комбинация от хранителни вещества, които да са от полза на населението (особено възрастното над 65 г.) в Швейцария за поддържане на имунитета по време на пандемията, публикувана от Swiss Nutrition Society. В публикацията се споменава потенциала на омега-3 мастните киселини да намалят риска и последствията от инфекции вкл. вирусни и се приема, че подпомагат излекуването. Препоръчват се дози от около 500 милиграма на ден.

Омега-3 мастните киселини са безценен дар от природата и не могат да бъдат синтезирани в тялото ни. Затова разумния хранителен режим, включващ ежеседмичен прием на омега-3 мастни киселини от качествени източници трябва да е част от грижата за здравето на всеки от нас!

За Лекар.БГ

Прочети още

Бразилски орех, ползи и рецепти за лечение

Бразилски орех. Състав и ползи при Хашимото, отслабване и още куп неща!

Как да ползваме бразилски орех за отслабване (диета). При акне. Против безсъние. За потентност. Състав …

Едно мнение

  1. Варненчик

    Аз омега.3-то си го набавям от рибеното масло и също така ям много риба. Не се опитвайте да ми пробутвате своите гнусТни добавки, амсалаци!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *