Рецептата чудо на Костов за болки в кръста

Няма човек, който да не е изпитвал болки в кръста, но това не е присъда – вижте как да се спасите от неприятните болки

Има специални упражнения, които могат да ви помогнат да забравите завинаги за болките кръста.

Уникална рецепта за лечение на болки в кръста, включително и при бременност

Много хора изпитват дискомфорта още от сутринта да станат от леглото с неприятни болки в кръста. Това обикновено се повтаря и след продължително седене на стола в офиса или у дома пред компютъра, в театралния салон или в концертната зала. Всекидневното и упорито извършване на някои прости упражнения ще ви учудят с положителния си резултат и ще ви спестят подобни неприятни преживявания.

Едно от тези упражнения е добило популярност като „рецептата чудо на Иван Костов за болки в кръста”

Иван Костов показва ефикасно упражнение за болки в кръста

Иван Костов показва ефикасно упражнение за болки в кръста

Това несложно упражнение, което на практика може да бъде изпълнено без никаква специална подготовка, бившият премиер показва в телевизионно предаване. То става повод за обсъждане с лекари и опитни масажисти и бива определено от тях като един твърде ефикасен цяр за страдащите от гръбначни болки.

Смята се, че това упражнение е хрумнало преди повече от 60 години на американски ортопед – д-р Хюстън. Нарича се „гръбна преса”. Най-добър ефект се постига, когато упражнението се прави на гладно, след ставане всяка сутрин:

  • Упражнението се изпълнява, като се ляга по корем и тялото се опира плътно до пода.
  • Двете ръце остават опрени в пода и горната част на тялото се изтегля бавно нагоре и назад, така че да опише вдлъбната надолу дъга.
  • Упражнението се изпълнява 10 – 12 пъти.
  • След почивка от 45 секунди се прави втора серия.
  • Третата серия се извършва след нова почивка от една минута.

Вижте и по-задълбочените и важни материали за болки в кръста:

  1. Един от хитовите текстове на сайта ни, истинска мания в социалните мрежи: Канап за болки в кръста – гарантирано спасява!
  2. Нова разработка, разглеждаща съвременните и по-старите методи за борба с болките в кръста: За болки в кръста: скалпел или стара турска керемида?
  3. По-сериозен материал по темата: Къде да отидем при болки във врата, гърба или кръста.

Ефектът от това упражнение се състои в заздравяване мускулатурата на кръста и гърба и стягане на прешлените на гръбначния стълб.
Препоръчва се упражнението да се извършва по описания начин всяка сутрин в продължение на 2-3 месеца.
За това време обикновено гръбнакът се стяга достатъчно и е възможно изпълнението да продължи без помощта на ръцете.
Упражнението може да се изпълнява и при бременност, разбира се предпазливо и ако не се чувства някакъв допълнителен дискомфорт.

За бременните жени се препоръчва и така нареченото упражнение „котешки гръб”:

  • Упражнението се прави, като се застава „на четири крака”, ръцете са перпендикулярно под раменете, опрени на китките, а коленете са под таза, образуващи прав ъгъл.
  • Гърбът се извива бавно и внимателно назад, до момента, в който се чувствате комфортно.
  • В тази поза се задържа няколко секунди и после бавно се връща в изходяща позиция.

Какво да правим при болки в кръста, гърба и корема

болки в кръста бременност Несложни физически упражнения, които по същество представляват разтягане и раздвижване на мускулите на кръста и гърба, имат неподозиран ефект, когато се извършват редовно. Ето още някои от тях, полезни при болки в гърба и кръста.

  • Застанали прави в разкрачен стоеж, изпъвате ръце напред с кръстосани пръсти.Ръцете се повдигат бавно, като дланите се обръщат нагоре. Когато ръцете са във вертикално положение, накланяте два пъти тялото встрани, следейки с поглед дланите и се връщате в изходно положение. Упражнението се повтаря с наклон в противоположната страна. Тази серия се прави 4-6 пъти.
  • Също в разкрачен стоеж, с ръце до тялото и длани нагоре, накланяте тялото на една страна, изпъвайки едната ръка напред с пръсти нагоре, а главата се обръща назад. Повтаря се в другата посока и така 4-6 пъти.
  • В разкрачен стоеж започвате въртене на кръста 4-5 пъти в едната посока, като ръцете са на кръста, палците сочат нагоре. Стремите се да увеличавате радиуса на въртене. Същото в другата посока. Повтаря се 4-6 пъти.
  • Седнали на пода със сгънати колене и събрани стъпала, събирате длани над главата, като венец. Извършват се последователно наклони вляво и вдясно, като се движите само от кръста нагоре и така 15 пъти.

Докато болките в гърба и кръста обикновено се повлияват от упражнения за стягане на мускулатурата и прешлените, когато са налице болки в кръста и корема, е необходимо да се изключи друга вероятна причини за коремната болка, а при установяване на такава да се лекува нейният причинител.

bolki v krasta prichiniВъзможни причини за болки в кръста

Причините за болките кръста могат да са изключително разнообразни.

  •  Шипове на прешлените (спондилартроза)
  •  Възпаление на прешлените (спондилит)
  • Дискова херния
  • Спазъм на мускулите – заболявания на поясната мускулатура
  • Радикулит
  •  Ишиас

Заболявания на вътрешните органи също могат да причинят болки в кръста:

  • Бъбречно-каменна болест
  • Киста на яйчника
  • Ендометриоза
  • Заболявания на задстомашната жлеза

Полезни съвети за облекчаването на болките в кръста:

Често пъти болките в кръста се дължат на нездравословен начин на живот и прекалено натоварване на кръста. Вижте какво можете да промените в начина си на живот, за да намалите болките и да ги предотвратите:

  • Регулирайте теглото си – наднорменото тегло има редица неприятни последици за здравето, включително и болки в кръста. Смъкването на излишните килограми може да облекчи значително състоянието ви. За целта променете режима си на хранене и правете редовни физически упражнения, съобразени със състоянието ви. Прекомерното натоварване също вреди, за това бъдете внимателни.
  • Леки упражнения – когато ви боли кръста или гърба, последното, за което си мислите са упражнения, но специалистите препоръчват плуването и йогата като изключително подходящи в случая, разбира се в лека форма и без излишно натоварване.
  • Правилната стойка – много хора прекарват целия си работен ден в неправилна стойка на работните си места и това се отразява пагубно на кръста и гърба. За да избегнете това, мониторът ви трябва да е точно на нивото на очите, мишката близо до клавиатурата, ръцете – успоредно на пода, раменете – отпуснати.
  • Качествен матрак – много хора смятат, че това няма значение, но се лъжат! Удобният и качествен матрак е едно от най-важните неща, които имат значение, за да не ви боли кръста и гърба. За това избирайте внимателно
  • Джинджифил – уникалните лечебни свойства на джинджифила могат да помогнат и при болки в кръста. Направете си чай от прясно настърган джинджифил и му се насладете, като го подсладите с мед
  • Медитация – отпускането на тялото и ума ще ви помогне да облекчите болките в кръста и гърба; останете насаме със себе си, отпуснете се и позволете на тялото да се лекува само.

Блиц факти за болките в кръста…

  1. Водещата причина за обездвижване при мъжете над 45 години
  2. Втората водеща причина за посещението на лекар
  3. Третата водеща причина за хирургични интервенции
  4. Петата водеща причина за хоспитализация

Оставете мнения, отзиви и коментари в нашия форум по-долу и вижте още по темата:

Получавайте първи ЛЕКАР.БГ безплатно на мейла!

Публикуваме доста рядко! Въведете своя Email адрес ТУК:
Рецептата чудо на Костов за болки в кръста
4.2 (84%) 5 votes

Enjoyed this post? Share it!

 

3 коментара по “Рецептата чудо на Костов за болки в кръста

  1. това е поза от Йога и се нарича КОБРА.Никакъв иван костов не е измислил това.

  2. ОПИСАНИТЕ УПРАЖНЕНИЯ СА ДОБРИ И ПОЛЕЗНИ НО КАК ДА СЕ ПРЕБОРИМ С МЪРЗЕЛА??

  3. Как не ви е срам с тази статия с подобно подлагане към този. Защо го величаете

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *