Съвети за здравето saveti-zdraveto-01

Съвети как да се грижите за здравето си, дори ако нямате време

Бихте искали да се грижите за себе си възможно най-добре, но имате твърде малко време?

Има начини, които ще ви помогнат. В тази статия екипът на MedConsult подбра няколко лесни съвета, с които ще се погрижите за здравето си.

Ползотворна почивка

Според експерти повечето от нас се нуждаят от поне седем часа качествен сън на ден, за да регенерират силите си. Много изследвания показват, че краткият сън не осигурява необходимата почивка на тялото и организма. Тези, които спят по-малко в дългосрочен план, често страдат от недостиг на сън, дефицит на вниманието и могат да имат здравословни проблеми. Лошият сън води до:

  • намалено съпротивление на нервите;
  • лоша концентрация;
  • наддаване на тегло;
  • намален имунитет;
  • сърдечни проблеми.

Упражнения

За да поддържате тялото си във форма, трябва да спортувате поне тридесет минути на ден, пет пъти седмично. Редовните упражнения не само помагат на вашето общо състояние, но също така поддържат теглото в допустимите граници, понижават нивата на холестерола и са важни за укрепването на сърдечната функция, кръвното налягане и кръвообращението.

Укрепване на храносмилателната система

Ако искате да имате функционираща храносмилателна система, да избягвате проблеми с диабета и все пак да се предпазвате от рак на дебелото черво, трябва да приемате поне 18 грама фибри всеки ден. За съжаление, повечето хора си набавят само около 14 грама, което наистина не е достатъчно. Но това може да се промени като консумирате зърнени храни, обогатени с фибри. Съдържанието на фибри в тях е дори до 6 g на 100 g зърнени култури. Преминете към пълнозърнест тестени изделия, за да дадете на тялото си два до три пъти повече фибри от продуктите от бяло брашно. Консумирайте боб, леща, картофи, ябълки и круши.

За да следите новости в леченията на различни заболявания, превенция и съвети от медицински експерти, информирайте се на здравната медия MedConsult.bg.

Приемайте много течности

Достатъчното количество течности са в основата на здравето. Следователно трябва да пиете поне шест чаши вода на ден, това количество съответства на около два литра течности. Ако не осигурявате необходимото количество течности на тялото си, то може да се дехидратира.
Поддържайте мускулната си маса

Поддържайте мускулната маса с редовни упражнения. Мускулите на тялото отслабват с възрастта и най-рисковата група от тази гледна точка са жените на възраст от четиридесет години. Средната жена на тази възраст без физическа активност губи дори повече от половината от мускулите, които се превръщат в мазнини.

Дайте мнение и Вие тук!

Погрижете се за костите си

За да се предпазите от проблеми, свързани с костите е необходимо да консумирате храни с високо съдържание на калций и витамин D и по-малко мазни млечни продукти. Обезмасленото мляко или нискомаслените сирена и кисели млека изненадващо имат повече калций, отколкото техните пълномаслени варианти. Може да използвате добавки с витамин D3, който осигурява по-добро усвояване на калция в организма, особено през студените месеци.

Не пренебрегвайте сърцето и ставите

За здраво сърце и добре подхранени стави трябва да ядете поне две порции риба седмично. Когато ги избирате, фокусирайте се главно върху онези видове, които имат по-висок дял на Омега-3 мастни киселини. Те са важни за правилното функциониране на сърцето и представляват отлична превенция срещу заболявания на сърдечно-съдовата система и са полезни и за зрението.

Поддържайте здравословно тегло

Фигурин лесно отслабване диета 10 килограма

Съвети за здравето saveti-zdraveto-02Здравословният ИТМ е между 18-24,9. Всяко голямо отклонение може да доведе до здравословни проблеми, затова трябва да се съсредоточите върху хранителните си навици. При необходимост се опитайте да загубите пет до десет процента от телесното си тегло. Това количество ще ви помогне да се предпазите от висок холестерол, ще намали проблема с високото кръвно налягане и ще намали риска от диабет тип II.

Преосмислете живота си

Наистина ли живеете спокойно или ненужно се притеснявате от нещо, което не можете да промените? Спрете непрекъснато да мислите за миналото си, опитайте се да балансирате работата и личния живот и най-вече поставете приоритети, какво е от съществено значение и колко енергия губите за маловажните неща.

Вижте и ТОВА:

Последици от Деанксит. Мнения. Листовка, преразказана достъпно

За Лекар.БГ

Прочети още

Как се приемат овесени ядки при гастрит? Дразнят ли стомаха?

Овесени ядки при гастрит. Пречистване и противопоказания

Как се приемат овесени ядки при гастрит? Дразнят ли стомаха? Пречистване с овесени ядки. Прием …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *