Навехнат, ударен или натъртен лакът

Какво се прави при болки в лакътя и навехнат и подут лакът. Травмите на лакътя най-общо засягат костите, образуващи ставата (счупвания), самата става и стабилизиращите я връзки.

Става дума за изкълчване и навяхване и меките тъкани около ставата (скъсване на действащите в ставата мускули, възпаление, вследствие на травма на сухожилията и околоставните торбички-бурси, както и увреждане на минаващите в съседство нерви и кръвоносни съдове).

Лакътят се уврежда при различни травми, като директен удар, падане с подпиране на сгъната ръка и рязко изтегляне, но най-често са в резултат на прекомерно натоварване на ставата в спортове, използващи горния крайник.Навяхването е преразтягане или скъсване на една или повече от връзките на ставата. Връзките са здрави ленти от съединителна тъкан, свързващи костите една с друга.

При навяхването връзките спират да функционират или не изпълняват добре функцията си. Освен наличието на болка и подуване, костите може да загубят нормалното си взаимно разположение и в ставата може да се появят ненормални движения.Най-често навяхването възниква при прекомерно разгъване в лакътя или при директен удар върху ставата. Условия за това най-често са налице при спортове, свързани с хвърляне или при пътни произшествия.

“Демир

Движение в ставата, надхвърлящо нормалния обем или рязко увеличаване на напрежението във връзката, както и директния удар върху нея могат да разтегнат прекомерно или да скъсат засегнатата връзка. За лакътя особено важни са екстремното огъване на предмишницата навътре или навън от тялото при разгънат лакът.

Симптоми на навехнат лакът:

  • БОЛКА- настъпва рязко в момента на травмата и е най-силна над засегнатата връзка – външната или вътрешната страна на лакътя;
  • ПОДУВАНЕ НЕТИПИЧНИ ДВИЖЕНИЯ в ставата, които нормално не съществуват;
  • ЧУВСТВО ЗА НЕСТАБИЛНОСТ или поддаване в ставата.Прогнозата е добра при по-леките степени на навяхване и правилно лечение. Възстановяването на функцията на лакътя, според тежестта на увреждането, може да отнеме от 2-4 седмици до няколко месеца.

Не усилвайте внезапно физическата си активност, загрявайте преди активни физически усилия в областта на ставата, носете протектори на лакътя.

Оставете мнения, отзиви и коментари в нашия форум по-долу!

Получавайте първи ЛЕКАР.БГ безплатно на мейла!

Публикуваме доста рядко! Въведете своя Email адрес ТУК:

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *