Има много добри занимания, които се препоръчват като упражнения против нервност при децата и когато имаме хиперактивно дете.
Всеки възрастов период се характеризира със свои особености в развитието на творческия потенциал на децата. Нека да видим коя възраст за какви творчески дейности е подходяща.
1-2 години
Децата на тази възраст често проявяват интерес към музиката – движат се в такт с нея, улавят ритъма й. Художественото творчество също ги очарова. Учат се да държат молив в ръката си, опитват различни материали и техники, експериментират много.
Съдържание:
3-4 години
През този период се проявява пикът на творческата активност при децата. Те вече знаят и могат много. В рисунките им се появяват разпознаваеми обекти. Все още следват възрастния, но могат да поемат инициативата, да измислят и да фантазират.
5-6 години
Заниманията за деца на тази възраст вече могат да бъдат усложнени от голямо разнообразие от нови задачи. По-големите деца в предучилищна възраст вече могат да работят по дадена задача дълго време, да действат самостоятелно, да се справят адекватно с неуспехите и да постигат резултати.
7-8 години
На тази възраст започва по-сериозна творческа дейност – рисуване, музика, театър. И във всяка област детето ще може да изрази себе си. Също така в началната училищна възраст се проявява техническото творчество на децата. Децата вече са натрупали известен опит, който им позволява да експериментират и да създават нови неща.
Най-добрият период за развитие на творчеството е предучилищната възраст. Важно е да започнете да развивате творчеството на децата възможно най-рано.
Как да развием креативността на децата в предучилищна възраст?
Има много методи за развитие на креативността на децата. Разговори за околния свят, за всичко, което се случва наоколо, отговори на интересуващи ги въпроси – всичко това може да се използва от родителите ежедневно. Всяко дете трябва да има образователни игри, мозайки и конструктори. Заложете на занимания като рисуване по номера, конструиране, създаване на диамантени гоблени, четене на книги и слушане на музикални произведения с бебето. Тези дейности не само ще забавляват, но и ще бъдат от голяма полза.
Игри и упражнения за развитие на креативността
Как изглежда фигурата?
Това е игра за деца 5-6 години. Развива творческото въображение, способността да се създават изображения, способността да се забелязват признаците на обектите. Възрастен предлага няколко снимки с абстрактни форми. Децата си мислят, че си приличат. Но така ли е наистина?
Може да поканите детето да погледне картината от различен ъгъл, да закрие част от нея и т.н. Способността да вижда обекти в абстрактни изображения показва високо ниво на развитие на въображението на детето .
Мозайка от зърна, семена, мъниста
Играта е подходяща за деца от 3 години до начална училищна възраст. Развива креативно и въображаемо мислене, фина моторика, способност за моделиране на цялостен образ от детайли. Необходимо е да се подготви набор от различни зърна и семена в достатъчни количества. Децата се насърчават да създават различни изображения – къща, цвете, животно и т.н. Тук са подходящи и комплектите за създаване на диамантени гоблени, съобразени с възрастовите специфики.
Важно е да оставите детето да изрази собственото си въображение. Ако играят няколко деца, тогава можете да направите голяма съвместна картина.
Три предмета
Игра, подходяща за деца от 5-6 години. Развива въображението, мисленето. Възрастен подготвя карти с изписани чифт предметни. Може да се играе и без картите, като просто ги назовавате на глас. Например: топло и пухкаво, сладко и меко, твърдо и тежко и т. н. Децата трябва да мислят и да назоват три предмета, които отговарят на посочените характеристики. Топло и пухкаво може да бъде одеяло, котка, мека играчка и така нататък.
Кой какъв характер има?
Игра, подходяща за хиперактивни деца от 4 години. Развива въображението, способността за разграничаване на емоциите. Възрастен раздава на децата картинки, изобразяващи различни неодушевени предмети. Например: чук, възглавница, молив. С децата се обсъжда какъв характер могат да имат тези предмети? Може ли той да се промени в зависимост от това чии ръце са попаднали? От децата се иска да опишат какво прави „тъжният“ или „весел“ чук, „мързеливият“ или „трудолюбив“ молив.
Вижте и ТОВА:
Най-често срещаните симптоми на синдрома на хиперактивно дете