вторник, 7 декември, 2021
omega-3-01

Колко полезни са Омега-3 мастните киселини

Омега-3 мастните киселини са изключително важен нутриент, когато говорим за цялостното ни здраве и добро физическо състояние.

Те поддържат редица важни процеси в организма – вариращи от очното здраве до доброто състояние на сърдечно-съдовата система. В следващите редове ще разгледаме подробно някои от най-важните им предимства.

1. Омега-3 за здравето на очите

Обикновено, когато чуем омега-3 мастни киселини, неминуемо ги свързваме с мозъчната функция, сърдечното или евентуално ставното и мускулно здраве. Въпреки че омега-3 мастните киселини имат безспорно благотворен ефект върху всички тях, важно е да споменем и положителното им влияние, когато говорим за състоянието на очите.

omega-3-02Знаете ли например, че DHA (докозахексаенова киселина) – вид омега-3 мастна киселина, е ключов структурен компонент на ретината ви, частта от окото, която е необходима за визуално разпознаване? Важно е да приемате омега-3 мастни киселини ежедневно като част от грижата за здравето на очите.

2. Омега-3 при възпалителни процеси

Възпалението формира важна част от вашия имунен отговор, но също така е в основата на много здравословни проблеми – от някои видове сърдечносъдови заболявания до така познатия на възрастните
хора артрит. На първо място, краткосрочното възпаление може да подпомогне имунната ви система, предпазвайки я от неприятните вирусни инфекции, опитващи се да проникнат в тялото ви. Дори да помогне на увредените тъкани да се излекуват.
omega-3-03Проблеми възникват, когато възпалението стане хронично или дългосрочно. Когато това се случи, вашите имунни клетки понякога могат да започнат да атакуват тъканите ви, което води до дегенерация и подуване.

В тази връзка, много от предимствата на омега-3 мастните киселини произтичат от тяхното противовъзпалително действие.

3. Омега-3 в подкрепа на мозъка

Една от основните претенции на Омега-3 мастните киселини се отнася към подкрепа на мозъчната функция. А знаете ли, че всъщност мозъкът ви е доста „дебел“? Всъщност той е изграден от около 60% мазнини, което го прави на практика най-дебелият орган в тялото ви! Разбира се, това не е видът „пълнота“, която се получава след редовна употреба на чипс и сладки неща. Всъщност мозъкът и клетъчните мембрани са направени от полезни мазнини. Омега-3 мастните киселини са важен градивен елемент на мозъка ви, така че едва ли е изненадващо, че това хранително вещество има толкова важно влияние върху нормалната мозъчна функция.

Дайте мнение и Вие тук!

4. Омега-3 за по-силна имунна система

Имунната ни система е една от най-важните и сложни системи в тялото ни. Образно казано, състои се от лимфни възли и бели кръвни клетки, които неуморно работят, за да се преборят с вирусите, патогените и бактерии, които организмът ни ежедневно среща. По този начин ни предпазва от редица инфекции и заболявания. Изследванията сочат, че Омега-3 мастните киселини играят съществена роля в подобряване на имунитета и укрепващите сили на организма.

omega-3-04Препоръката за редовен прием на омега-3 мастни киселини е и част от т. нар. „Бяла книга“ с препоръки за комбинация от хранителни вещества, които да са от полза на населението (особено възрастното над 65 г.) в Швейцария за поддържане на имунитета по време на пандемията, публикувана от Swiss Nutrition Society. В публикацията се споменава потенциала на омега-3 мастните киселини да намалят риска и последствията от инфекции вкл. вирусни и се приема, че подпомагат излекуването. Препоръчват се дози от около 500 милиграма на ден.

Омега-3 мастните киселини са безценен дар от природата и не могат да бъдат синтезирани в тялото ни. Затова разумния хранителен режим, включващ ежеседмичен прием на омега-3 мастни киселини от качествени източници трябва да е част от грижата за здравето на всеки от нас!

За Лекар.БГ

Прочети още

Бразилски орех, ползи и рецепти за лечение

Бразилски орех. Състав и ползи при Хашимото, отслабване и още куп неща!

Как да ползваме бразилски орех за отслабване (диета). При акне. Против безсъние. За потентност. Състав …

Едно мнение

  1. Варненчик

    Аз омега.3-то си го набавям от рибеното масло и също така ям много риба. Не се опитвайте да ми пробутвате своите гнусТни добавки, амсалаци!

Вашият отговор на Варненчик Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *