5 храни с холестерол, които не са вредни

Митовете за холестерола ще отпаднат веднъж и завинаги.

Храните, богати на холестерол, всъщност нито са страшни, нито са вредни за организма ни! Вече се опитахме да внесем яснота относно полезността на холестерола, който години наред е бил държан под отговорност като основен причинител на сърдечно-съдовите заболявания.

Време е тези митове да си отидат и да отстъпят място на реалните факти, които сочат като главни виновници захарта и тестените изделия. Чуждестранните специалисти отдавна споделят изследванията и наблюденията си в тази посока, но на родна почва те се „заселват“ по-бавно и срещат сериозни трудности при асимилирането им. Изглежда внушенията за лошия холестерол продължават да витаят и са се загнездили трайно в съзнанието на хората. От там и опасенията им, когато сложат на трапезата си храните, богати на холестерол. Чували сте (многократно), че не трябва да ядете много яйца, защото са „тежки“, нали? Дори някои майки правят грешката да лишават децата си от този незаменим продукт на природата, защото са на мнение, че могат да претоварят коремчетата им. Легендите се ширят навсякъде, макар и напълно безпочвени.

1. Яйцата

В един брой яйце имаме 212 мг холестерол, а над половината от калориите в яйцето, са мазнини. За човек, който е свикнал да слуша, че това е вредно, звучи направо скандално да яде повече от едно яйце на ден. Но наситените му хранителни вещества го правят толкова добре заредено с витамини и минерали, че по-скоро е кощунство, ако се лишаваме от него.

Демир бозан за безсъние

Пълноценните качества на яйцата се дължат и на високото съдържание на протеин. За холестерола вече беше казано: колкото повече го внасяте отвън, толкова по-малко произвежда тялото, а общите му нива, по които обикновено се съди за проблем, не са никакъв ориентир.

Обърнахте ли внимание, че яйцата са основна храна за най-възрастната жителка на планетата Ема Морано, която на 29 ноември навърши 117 години? Тя ги предпочитала пред плодовете и зеленчуците.

2. Месото (особено червеното)

Следващото „страшилище“ в списъка на храните, богати на холестерол. Несъмнено притежава висок процент наситени мазнини, които обаче са изключително полезни за вас, за вашия хормонален баланс, за нивата на един от най-важните витамини – D.

3. Краве масло или гхи

В Индия приготвят по специален начин маслото, за да получат гхи, кълнейки се в неповторимите му здравословни ползи, а ние вярваме, че е по-добре да си даваме парите за маргарин. За сведение – и нашите баби навремето са топили маслото, за да го ползват пречистено до съвършенство.

Ако обърнем само бегъл поглед назад, ще забележим, че предците ни са консумирали далеч по-чисти, натурални и близки до естественото си състояние храни, което съвсем не се дължи само на влошената еко среда сега, а на това, че не са продавали чипс в пакетче, например.

4. Пълномаслени млечни продукти

Съжаляваме, ако досега сте избирали нискомаслени млека и сирена в магазина. Може би ви е звучало логично, че така няма риск за нивата на холестерола, но истината е, че те са натъпкани с нишестета и вещества, които компенсират естествените им мазнини и ги правят нежелани за организма, да не кажем опасни. Заложете на пълномаслените млечни продукти!

5. Черен дроб и органи

Само за пример, в един дроб има средно около 560 мг холестерол. В органите на животните също преобладава, а там се срещат още желязо, витамин В, колаген и еластин, лецитин, фосфор.

Като за финал, върнете се отново на всяка една от точките и пак помислете – дали пък в природата не се срещат продукти, които са по-полезни от тези, които непрестанно ни рекламират като полезни? Не съществуват такива заместители, които да са обект на производство и да са подхранени с десетки добавки, за да се превърнат в здравословни стоки.

Източник: Epis

Оставете мнения, отзиви и коментари в нашия форум по-долу!

Получавайте първи ЛЕКАР.БГ безплатно на мейла!

Публикуваме доста рядко! Въведете своя Email адрес ТУК:

Enjoyed this post? Share it!

 

Един коментар по “5 храни с холестерол, които не са вредни

  1. Абсолютно съм съгласна с новата теза относно холестерола в продуктите и неговата „вреда“ за организъма.

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *