Загуба на тегло, отслабване без причина

Отслабване без причина и драстична загуба на тегло и мускулна маса. Теглото на всеки човек варира в зависимост от качеството и количеството на консумираната храна, физическо натоварване и хормоналните нива.

Въпреки че отслабването с няколко килограма е полезно за хора с наднормено тегло, неочакваната и необяснима загуба на тегло може да е сигнал за сериозно заболяване, затова е важно да се открие причината.

Необичайната загуба на тегло най-често се дължи на строга диета, невъзможност за хранене (например след операция или по време на тежко заболяване) или хранително разстройство.

Съществуват и други не така очевидни причини, когато са необходими изследвания, за да се изключи непоносимост към храна или сериозно заболяване като пептична язва, ентероколит или синдром на раздразненото дебело черво. Депресията и тревожните разстройства също са често срещана причина за този проблем.

ПРОФИЛАКТИКА на загуба на тегло.

Ако бързо смъквате килограми, се уверете, че хранителният ви режим се основава на здраво-словно, добре балансирано меню. Яжте често и по малко апетитни на вид порции. Подпомагайте храносмилането, като не бързате и дъвчете добре. Не пропускайте хранения и предварително планирайте менюто си за деня.

Например ако нямате условия за същински обяд, си пригответе от къщи питателна храна. Свикнете винаги да закусвате добре. Приемайте добавки от мултивитамини и минерали, конто осигуряват вещества като витамин В и цинк, спомагащи за добрия апетит.

ЛЕЧЕНИЕ. Общи мерки:

  • Увеличете теглото си до нормалните за вашата височина и конструкция нива
  • Избирайте по-калорични храни, например въглехидрати (хляб и макаронени изделия) и мононенаситени мазнини (зехтин). Течните хранителни добавки между храненията са също от полза.
  • Правете всекидневно както аеробни, така и силови физически упражнения, съобразени със собствените ви способности. Някои хора отслабват, защото тренират твърде интензивно, а част от тях дори се пристрастяват към физическите натоварвания, затова не прекалявайте.
  • Старайте се да се излагате на слънце. Неговите лъчи стимулират производството на витамин В, който укрепва костите. Това е важно, защото, ако слабеете поради недобър хранителен режим, калцият от костите се използва за поддържане на други жизненоважни функции. И все пак не се увличайте със слънчевите бани и нанасяйте защитен крем върху кожата. Ако излагането на слънце е проблем, се консултирайте с лекар дали да не приемате допълнително витамин D.

Непоносимост към храна:

Тя възпрепятства правилното усвояване на хранителните вещества и може да доведе до загубата на тегло. Симптомите за такава непоносимост се проявяват в рамките на минута, часове или дори дни след консумирането на определена храна и включват астма, екзема, мигрена, артрит, депресия, диария, задържане на течности, силно желание за определени храни и повтаряща се коремна болка.При подозрения за подобно състояние е необходима консултацията с лекар или диетолог, за да преодолеете проблема и да се храните пълноценно.

Дайте мнение и Вие тук!

Емоционални причини:

При тревога или де-пресия човек пренебрегва здравето си и като резултат отслабва. Това е валидно особено за хора в напреднала възраст или такива, конто живеят сами.

Важно е да установите причината за тревожното разстройство или депресията, да откриете и използвате стратегии за справяне със стреса и при необходимост да се консултирате със специалист.

Следните мерки също могат да помогнат:

  1. Използвайте лавандулово масло заради успокояващите му свойства. Когато се къпете във ваната, добавете 3-4 капки във водата. Сложете няколко капки върху носна кърпа, за да вдишвате изпаренията в моменти на стрес.
  2. Помолете приятел да ви направи масаж, като използва 2 супени лъжици бадемово масло с по 2 капки лавандулово, гераниево и сандалово масло и 1 капка масло от иланг-иланг.
  3. Опитайте упражнения за отпускане и медитация. Заниманията с йога също намаляват стреса; и 10 минути дневно са достатъчни да се научите да релаксирате. Присъединете се към група или се упражнявайте вкъщи.
  4. Когато се чувствате особено напрегнати, пийте по чаша билков чай. За целта изберете бял равнец, розмарин, коприва или канела.
  5. Опитайте да вземате подходяща цветна есенция, например от маслина, ако сте физически и емоционално изтощени поради стрес.

АКУПРЕСУРА ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА СТРЕСА

Редовните сеанси с акупресура понякога помагат при загубата на тегло вследствие на емоционални проблеми. Помолете приятел поне веднъж седмично да прави следното:

  1. Като прилагате съвсем лек натиск, придвижете дланта си по точка СЗ 12, на 4 пръста над пъпа. Междувременно с палеца на другата ръка натискайте леко точката ПС 6, разположена от вътрешната страна на ръката на 2 пръста над свивката на китката. Обработвайте всяка страна на тялото по 2 минути.
  2. Като използвате същи-те техники като в стъпка 1, приложете натиск едновременно върху две точки: СЗ 14, на 8 пръста над пъпа, и ПС 7, от външния край на свивката на китката, от страната на кутрето.

КОГА ДА ПОТЪРСИТЕ МЕДИЦИНСКА ПОМОЩ

  • Нежеланата загуба на тегло продължава 4 седмици или по-дълго.
  • Имате и други необясними симптоми.
  • Теглото ви е с повече от 10% под идеалното за вас телесно тегло.

За Маргарита Алексиева

Маргарита Алексиева е редактор в множество здравни отдели на различни национални и регионални всекидневни и седмични вестници и списания. В журналистиката е от 1992 година, като през последните години се ориентира предимно към тематиките на здравеопазването и медицината.

Прочети още

Хапчета за отслабване 01

Хапчета за отслабване, мнения. Липовон, Захир, Фемимодел и другите

Кои са добрите хапчета за отслабване? Оставете и вие своите мнения за Захир, Ксеникал, Фемимодел, …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *