Упражнения за целулит. Кои са ефикасни? Масаж, процедури

Живот без целулит: какви упражнения да правим, за да не страдаме от портокалова кожа. Как се отразяват различните видове масаж. Апаратно въздействие – терапии, резултати

Целулит – тази неприятна грапавина на кожата се появява, когато клетките започнат да трупат излишни течности, токсини и мазнини.

Това е сбъркана програма – всъщност здравата кожа трябва да участва в изхвърлянето на остатъците от жизнените процеси. Започва процес на забавяне при циркулацията на кръв и лимфа в организма и тогава се появяват онези издайнически релефи по бедрата, ханша и корема. Портокаловата кожа.

За целулита и войната срещу него можете да чуете какво ли не; много неща. Истината е, че и най-добрите хапчета и мазила ще са безсилни, ако не натоварите, ако не раздвижите тялото си. Най-добри резултати ще има от упражненията, които натоварват краката, бедрата и седалището. Това са силовите упражнения; кардиотренировки, разтягания. Преди всякаква физическа активност обаче е задължително да се консултирате с медицински специалисти. От бъдещите ви занимания задължително се изключват онези натоварвания, които са потенциално опасни за вашия организъм и трябва да ги избягвате. Те винаги могат да се заменят с подобни безвредни.

Упражнения за паласки и целулит

Появата на целулит обикновено върви в паралел с оформянето на телесни зони, прекалено заоблени и едроформатни: т.н. паласки на талията, масивни бедра, ханш, корем. Настъпва разрастване на подкожните мастни натрупвания – проблем за всяка втора жена, заедно с влошената локална микроциркулация на кръв и лимфа. Целулитът обикновено е причинен от хормонални нарушения, заседнал живот, нездравословно хранене.

Има различни методи за решаването на този проблем; отлични резултати могат да се постигнат и вкъщи, ако сме мотивирани редовно да изпълняваме специалните упражнения против паласки и портокалова кожа. Не бива да се напъваме до припадък, а да сме постоянни и да изпълняваме точните движения. Умереното физическо натоварване помага да възстановим еластичността на кожата, да намалим обема на омразните паласки и да коригираме формата на проблемните зони.

Основни правила при упражненията

Нали не очаквате, че с 1-2 изпълнения на подходящите упражнения ще се получи очакваната победа над омразния целулит. Иска се постоянство и търпение…но да видим кои правила са задължителни, как да организираме собствените си активности, за да има резултат.

  1. Системност и комплексност. Заниманията трябва да са поне пет пъти седмично; първите резултати могат да бъдат видими след месец. Освен това упражненията трябва да са елемент от една комплексна програма и да се съчетават с диета, козметични процедури и пр. Целулитът наистина ще отстъпи и кожата ще започне да става по-гладка и еластична.
  2. Правилно дишане. Вдишванията и издишванията трябва да са дълбоки, равни и ритмични. Постарайте се да разгърнете максимално белите дробове – изпънете раменете и дръжте главата изправена. Най-сложната част на всяко упражнение – наклон, присядане, сгъване, трябва да съвпада с издишване, а връщането в изходно положение, т.е. моментът на отпускане – с вдишване. Подобна дихателна гимнастика оптимизира циркулацията на кръвта в проблемните зони, насища тъканите с кислород.
  3. Максимално напрягане на мускулите. Когато работим за ликвидиране на целулита, трябва да стимулираме максимално мускулатурата. Това ще стегне кожата, ще я направи по-еластична, ще увеличи обема на мускулите.
  4. Постепенно увеличаване на натоварванията. Инструкторът може да ви определи определен брой упражнения – ако чувствате, че можете повече, опитайте. Постепенно включете в заниманията си гирички и други тежести.
Присядания

Следващите упражнения помагат ефективно да се справим с целулита по бедрата и краката. Освен това съдействат общооздравително на целия организъм, укрепват мускулатурата и стопяват проблемните зони.
Да започнем с присяданията: не се смущавайте, ако първоначално упражненията не ви се получат. Отдъхнете и опитайте отново:

целулит, упражнения, масажи, процедури

Присяданията помагат срещу целулит

Застанете в изправени и разтворете краката на ширината на раменете. Изпънете раменете, изправете гърба. Старайте се да не напрягате особено мускулите на гърба, шията и коремната мускулатура. Изпънете ръцете напред – трябва да са на нивото на гърдите. Може също да ги сложите на кръста, като лактите са сгънати. Започнете бавно и плавно да приядате, да клякате, без да отлепвате петите от пода, без да сгъвате гръбнака. Гледайте право пред себе си.

Не се опитвайте да присядате надълбоко: отпуснете таза като че ли сядате на невидим стол, задръжте в това положение 10-15 секунди. Повторете не по-малко от 15-20 пъти, като избягвате резките движения. Когато се почувствате уверени и тези движения ви се струват твърде леки, опитайте да ги направите, като държите в ръцете си гирички от по 2 до 6 кг.

Упражнение “Велосипед”
целулит, упражнения, 123 масажи, процедури

Антицелулитният „велосипед“

Легнете на пода и изпънете ръце по тялото. Сгънете крака в коленете, отлепете ходилата от пода – тук трябва да се напрегне коремната мускулатура. Повдигнете леко таза. Следва плавно сгъване и разгъване на краката във въздуха, като че ли караме невидимо колело. Упражнението трябва да се изпълнява 3-5 минути.

Странични падове

целулит, упражнения, масажи, процедури, падовеИзходното положение е прав стоеж. Краката са един до друг, ръцете – сгънати в лактите и сложени на кръста. Изведете десния крак изпънат надясно, а левия сгънете в коляното – то трябва да сочи право напред. Едновременно с това изпънете ръцете напред на нивото на гърдите. Бавно и плавно клякайте, като се стараете тазът да запази позицията си и да не се отклонява назад или встрани. Гърба и главата дръжте изправени, но без да има силно напрежение. Ако изпълнявате упражнението правилно, ще почувствате прилив на кръв към бедрата. Задръжте в най-ниско положение 10-15 секунди и после също така бавно се върнете в изходен стоеж. Сменете крака и изпълнете същото, като изнесете вляво левия крак. Старайте се да изпълнявате по 15-20 такива падове. Когато усетите, че сте привикнали, правете упражненията с гирички в ръцете, по 2-3 кг е достатъчно.

За бричове и целулит

Започваме упражнението от прав стоеж, краката са един до друг, ръцете – на кръста, сгънати в лактите. Гърбът трябва да е изправен, а брадичката – леко повдигната. Изнасяме десния крак напред и го сгъваме в коляното, после полека отпускаме таза така, че сгънатият крак да образува ъгъл от 90 градуса. Задържаме в това положение 10-15 секунди и бавно се връщаме в изходна позиция; повтаряме с другия крак. Антицелулитният ефект се усилва, ако доб гирички по 2-3 кг и ги вдигаме нагоре едновременно с падовете.

Упражнения за целулит на бедрата

целулит, упражнения за бедрата, масажи, процедуриЗастанете в разкрачен стоеж; сгънете единия крак в коляното, а другия дръжте изправен. Започнете присядане – но така, че изпънатият крак да не се сгъва в коляното, а тазът да не се измества настрана. Изправете се бавно и направете същото упражнение, като размените позициите на краката.

4 упражнения за дупето

Тези упражнения срещу целулита по задните части не само ще ви освободят от него, но и ще променят формата на дупето, ще го стегнат и ще изгладят кожата.

  • Ходене “по дупе”. Седнете на пода и изпънете краката напред. Гърбът е изпънат, погледът е насочен напред. Ръцете може да поставите на кръста или на врата. Стягайте задните части по ред, като имитирате ходене. Може да увеличавате скоростта; при изпълнението ще има неизбежно приплъзване напред – преценете кога да започнете връщане назад към изходна позиция, като отново се придвижвате “по дупе”. Това упражнение се изпълнява най-малко 10 минути.
  • Повдигане на таза. Легнете на гръб върху равна повърхност; ръцете са изпънати покрай тялото или са хванати една в друга на тила. Напрегнете мускулите на корема и на задните части и повдигнете таза, като при това не отлепяте главата и раменете от пода. Задръжте в най-високата позиция 20-30 секунди, после се отпуснете в изходна позиция. Изпълнете поне 20 пъти.
  • Бягане на място с високо вдигнати колене. Застанете в прав стоеж, дръжте изправени гърба и главата. Вдигнете сгънатите в лактите ръце на нивото на гърдите и имитирайте бягане. Старайте се да повдигате краката колкото може по-високо, като се опитвате да достигнете с ходилата задните части. Бягайте така една минута, починете 30 секунди и го направете още 2-3 пъти.
  • Повдигане на краката. Застанете на четири крака, гърбът и главата трябва да са изпънати успоредно на пода. Изпънете единия крак и започнете да го вдигате максимално нагоре, докато усетите напрежение в задните части. Задръжте 5-10 секунди и бавно отпуснете; сменете крака. Повтаря се 20-30 пъти, като повдиганият крак може да бъде и сгънат в коляното.

Показаните прости упражнения дават видим резултат след 3-4 седмици, но трябва да се изпълняват всеки ден. За по-добър ефект променете храненето си: ограничете алкохола и подсладените газирани напитки, сладкишите, пържената и пушената храна, продуктите от бяло брашно. Движете се повече и правете всякакви раздвижвания и разходки.

Упражнения с щанги

Уражненията с щанги имат чудесен ефект при справянето с досадния целулит, но има риск от неприятни контузии – затова е добре да ги изпълнявате под контрола на инструктор, поне в началото. Ето най-популярните:

  1. Присядането с щанга чудесно тренира мускулите на краката и дупето. Щангата се поставя на раменете – но не много високо, за да не натоварва шийните прешлени. Краката са разтворени на ширината на раменете. Държейки щангата започнете да присядате – така, като че ли зад гърба ви има пейка. Достатъчно е да постигнете стойка, при която бедрата са успоредни на пода. Сега започва бавно повдигане – до изходното положение. За да е пълноценно въздействието върху задните части, при изправянето пренесете тежестта върху петите и външната част на ходилото.
  2. Поставете щангата пред себе си. Разкрачете се на ширината на раменете и леко сгънете крака в коленете. Наведете се напред и пипнете щангата. Хванете я и започнете леко да я повдигате, като при това тялото ви остава сгънато в кръста. Движението трябва да става за сметка на краката. Както и при присядането – коленете не бива да се изправят докрай и кръстът през цялото време следва да е стегнат. Щангата не бива да се повдига по-високо от позицията, при която я държат спуснатите ръце. Същото упражнение може да се изпълнява и с гирички.

Антицелулитен масаж с вендузи

Масажът е ефикасен и популярен начин да помогнем на тялото си в битката с целулита. Има различни техники за масаж – може да се доверим на професионалист или да се опитаме да се справим сами, след като сме се консултирали с лекар и масажист. Масажът с вендузи е вариант да се погрижим за целулита си с предвидими резултати. При този подход видими резултати може да има след 10 до 20 сеанса, зависи в какъв стадий е нашият проблем. Самите вендузи се набавят лесно и са на достъпни цени.

Масажът с вендузи работи на базата на създаван локален вакуум, който активира оттока на лимфата, ускорява метаболизма и топенето на наднормени килограми. Неприятен момент в този подход могат да се окажат следите от вендузите, но при добре свършена работа неизбежните синини са леки и се разнасят бързо.

Масажор за целулит

В битката с целулита при домашни условия чудесна работа върши противоцелулитният масажор. Това е много полезно устройство – стига да изберем правилното за нашите показатели. При редовна употреба масажорът дава видими резултати и си струва да го имаме. Може дори да се каже, че и най-простият уред е добър, ако го използваме редовно и правилно; така спестяваме и доста пари, без да сме разочаровани от резултата.

целулит, упражнения, масажи и работа с масажор, процедури

За антицелулитен масаж понякога е достатъчна и една качествена четка

Масажорите за целулит се класифицират по три признака:

  • Форма на масажните елементи – валячета или с иглички;
  • Принцип на действие – ръчни и електрически;
  • Тип на антицелулитното въздействие – механични, вибрационни, вакуумни.

целулит, упражнения, масажи, процедури, масажорПри механичните разчитаме на собствената си сила – самостоятелно извършваме поглаждания, масаж с кръгови и постъпателни движения и пр. При електрическия се разчита на въздействието на слаби импулси, които активират движението на кръвта и лимфата в целулитната зона; разнообразните накрайници позволяват пълноценно активиране на проблемните тъкани и ускоряване на обменните процеси – при тях освен това не е необходимо да се прилага физическа сила. Най-пълно е въздействието при вакуумните масажори; за сметка на вакуума споменатото активиране и разглаждане на неравностите протичат много интензивно и в дълбочина, така че се разчита на доста по-бърза промяна. Този вид масажи обаче са противопоказани при наличието на разширени вени, при чувствителна кожа или простуди.

Лимфен дренаж в домашни условия

целулит, упражнения, масажи, процедури, лимфен дренажПо същество лимфният дренаж е лек антицелулитен масаж, за който е важно движенията да се изпълняват правилно. Разчита се на нежна активация на пътищата, по които се движи лимфата – т.е. за да го правим е необходимо да сме наясно с материята. Ето защо е добре да се консултираме със специалист, който да ни въведе в нея, да демонстрира и напътства първите ни опити. Трябва да спазваме някои лесни правила: например задължително да използваме антицелулитен масажен крем и да започваме заниманията си от краката.

  • Масажът се изпълнява в седнало положение; започваме от краката, които повдигаме хоризонтално на табуретка или стол. Първо поглаждаме леко и потупваме, после обхващаме глезена и движим ръцете нагоре с леко притискане. Потупване и поглаждане – това са основни движения и при масажа на бедрата и корема. И да не забравим: движенията по краката са отдолу нагоре, а по бедрата и корема – в кръг, по посока на часовниковата стрелка.
Вендузи за целулит

целулит, упражнения, масажи, процедури, вендузиВендузите за целулит са елементарни приспособления – тип балони, с чиято помощ се прави вакуумен масаж на целулитните участъци. Могат да се поръчат онлайн или да се пита за тях в магазините за здравословни храни и приспособления; чифт вендузи струват около 15-18 лв. Различни са от мендузите за медицински лечебни цели, които действат доста по-агресивно и обикновено се поставят чрез нагнетяване на горещ въздух – фиксират се неподвижно.

Антицелулитните вендузи се поставят върху кожа, която е подготвена с помощта на масажни масла, за да могат да се движат по нея без отлепване. Движението е по линиите на лимфните съдове. Изглежда елементарно, но трябва да се покаже от опитен масажист, за да се регулира смукателната сила и да се спазват посоките на движение. Подробно за тези домашни занимания вижте ТУК .

Силиконова вендуза

Силиконовата вендуза е лесна за поставяне – гъвкава е и чрез притискане с определена сила се регулира всмукващата й мощ. Освен за антицелулитен масаж/лимфен дренаж може да се използва като съпътстваща терапия при заболявания от рода на остеохондроза, радикулит, при простуда. Такава джаджа може да се купи от големите аптеки – двойка струва около 10 лв.

Масаж с фоумролер

Фоумролерът е приспособление за самомасаж, с което лесно постигаме целите на антицелулитните програми. Използва се при различни болестни състояния, при физическа преумора, мускулни стягания поради обездвижване и пр. Повърхността на този спомагателен цилиндър може да е гладка или релефна.

Вижте как се работи с фоумролер:

Премахване с фолио

целулит, упражнения, масажи, процедури, фолиоТези процедури представляват своеобразно опаковане на проблемните зони, благодарение на което организмът активно се освобождава от излишни течности и така се насърчава редукцията и очистването на целулитните натрупвания. Грамотно изпълнените домашни “опаковки” според познавачите свиват нежеланите телесни обеми с по един сантиметър след всяка процедура. Ако това се съчетае с фитнес и диета, резултатът е гарантиран. Този вид антицелулитни занимания обаче са противопоказани за бременни, за хора с разширени вени, със заболявания на сърцето, бъбреците и съдови болести, с кожни страдания.

За процедурата е необходимо стреч фолио, масажни масла или антицелулитна смес, одеало и…готовност за действие. Проблемната зона се почиства със скраб и се масажира 4-5 минути, след което се полага избраната маска – хума, маслени смеси с добавен джинджифил, лют пипер, мед и пр. Мястото се увива плътно с фолиото, после с одеало. След 30 минути компресът се маха. Такива процедури се правят през два до четири дни; за да има ефект е необходима серия от 10-12.

Премахване на целулит с крем и хапчета, лечение

Други процедури за апаратно премахване

Дотук разгледахме варианти за самостоятелни занимания, насочени към предотвратяване или премахване на целулит. Всъщност има и апаратни процедури, изпълнявани от професионалисти, които са насочени към същите цели; за тях, разбира се, трябва да си платим. В случая разчитаме на по-предвидими резултати, а и трябва да са ни спестени грешки, които бихме допуснали от незнание и липса на опит. Такива процедури се изпълняват в специализирани клиники, които разполагат с необходимата техника и квалифицирани кадри.

Мезотерапия

Мезотерапията представлява процедура, при която в подкожния слой на засегнатата от целулит зона се инжектира специална смес. Тя може да съдържа витаминен комплекс, аминокиселини и микроелементи, хиалуронова киселина, билкови екстракти. Идеята е да се подхрани и стимулира продукцията на колаген, да се насърчат възстановителните процеси и да се постигне желаното изглаждане на кожата. Чрез въпросните процедури се активира разграждането на задържаните мазнини, ускорява се микроциркулацията на кръв и лимфа, по-успешно се осъществява освобождаването от натрупани токсини.

Електролиполиза

целулит, упражнения, масажи, процедури, електролизаЕлектролиполизата е апаратна процедура, при която върху целулитните зони се въздейства с електроимпулси. Честотата им има за цел да постигне разпад на натрупаните мазнини, като по този начин се ускорява тяхното изхвърляне.

Вакуум-масаж

Освен чрез домашния вакуумен масаж с вендузи, при целулит може да се търси промяна и чрез апаратен вакуум-масаж. В общоевропейски план това може би е най-популярната антицелулитна апаратна процедура, при която масажът постига активиране на процесите в повърхностния и в дълбоките слоеве на кожата, ускорява изхвърлянето на токсини и разграждането на мазнини. Едновременно с това “събужда” регенеративните клетъчни програми и стимулира колагеновата продукця. “Бонус” е тонизирането на кожата и изчистването й от мъртви клетки и токсични покрития.

Антицелулитният вакуум-масаж също се изпълнява със специализирана техника и от опитни специалисти.

Ендермология

Ендермологията е вид липомасаж с апарат LIPO M6 ®, при който се въздейства върху мастните гроздове в подкожните слоеве. Идеята е да се разбият и да се активират обменните процеси, при което проблемните участъци на кожата да се изгладят и кожата да възстанови гладкостта и еластичността си.

Целулит: Действащото лечение на различните видове. Симптоми

Източници:

Оставете мнения, отзиви и коментари в нашия форум по-долу и вижте още по темата:

Получавайте първи ЛЕКАР.БГ безплатно на мейла!

Публикуваме доста рядко! Въведете своя Email адрес ТУК:
Упражнения за целулит. Кои са ефикасни? Масаж, процедури
4 (80%) 3 votes

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *