Есенна депресия: четири предпазни стъпки

Приближава сезонът, в който есенна депресия може да вгорчи живота на всеки втори човек. Лошото време и недостигът на слънчева светлина са в състояние да подкопаят физическото и душевното ни здраве.

Как да се предпазим от изпитанията на поредната есенна депресия?

От medikforum.ru предлагат четири предпазни стъпки, чието изпълнение намалява чувствително тази опасност. Специалистите припомнят известното на всеки възрастен положение: с идването на есента състоянията на тревожност зачестяват, психотонусът се влошава.

Много хора живеят в състояние на есенна депресия и понасят сривове на настроението; за лекарите този сезон е свързан с рязко обостряне на нервно-психическите разстройства. Една важна причина за това е краят на отпуските и ваканциите: необходимостта от връщане към обичайната работа или в училище след волното лято винаги предизвиква стрес.

Демир бозан билки за бъбреци

Опасната есенна депресия не е запазена територия само за възрастните: доста родители се оплакват след първите учебни дни, че децата им са станали раздразнителни и видимо тревожни, че тези състояния се редуват със затваряне и потиснатост. Навреме потърсената консултация със специалист може да предотврати задълбочаването на проблема.

Възможно е сезонът да активира вече преживяна есенна депресия. Проявата им е свързана с душевна травма в миналото, която е оставила следа и повтарящи се външни обстоятелства напомнят за нея. Есенна депресия по-често преживяват жените, особено чувствителните към атмосферните промени в тази част на годината. В риск са страдащите от синдрома на хроничната умора и хората, които наскоро са преживели някакъв силен стрес.

Може ли да се предотврати една есенна депресия и ако отговорът е положителен – как да го направим?

Специалисти в тази деликатна област уверяват, че опасността от есенна депресия може да бъде чувствително намалена, ако се спазват четири условия. Първото: редовно здравословно хранене, зареждане на клетките с пълноценни “суровини”. От време на време си угаждайте с любимо лакомство. Второто условие е свързано с физическата активност.

Движете се повече, спортувайте, намерете си подходящ басейн и го посещавайте през цялата есен и зима. Третото: поддържайте тонуса си на борец. Борете се за смисъл във всеки преживян ден – поставяйте си цели и се стремете да ги постигате, да побеждавате. И четвърто – но не последно място! – правете секс. Тук “норма” няма, не става дума за самоцел – просто проумейте, че това занимание е част от грижата за здравето.

депресия

Можем ли да избегнем една есенна депресия?

Разумният човек трябва сам да се спасява от признаците на есенна депресия, като не допускате да излизате от кожата си по най-незначителен повод.

Някой може да ви нагруби или да ви блъсне в автобуса, но от това животът ви изобщо не зависи! Има прости психологически методики, които помагат в такъв момент да съхраните разума си и да не допуснете външният свят да ви нарани.

Оставете мнения, отзиви и коментари в нашия форум по-долу!

Получавайте първи ЛЕКАР.БГ безплатно на мейла!

Публикуваме доста рядко! Въведете своя Email адрес ТУК:

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *