отслабване
Не винаги здравословното хранене постига отслабване

10 здравословни храни, с които не постигаме отслабване

Как вместо отслабване следва напълняване от добри продукти?

Когато се опитваме да се разделим с излишните килограми и се стараем да се храним здравословно, е обидно да си дадем сметка за нещо разочароващо. А именно – че нашата диета не постига отслабване. Всъщност с доста от продуктите, препоръчвани като здравословни, няма как да постигнем желаното отслабване.

Кои са здравословните храни, не водещи до отслабване?

Ето десетте най-популярни. На първо място са безглутеновите продукти, информират от medikforum.ru. Безглутеновата диета често води до увеличаване на килограмите. Глутенът придава на храните текстура и вкус и когато производителите отнемат от храната тази съставка, вместо глутен добавят нишесте, мазнини и захар. Резултатът? Няма отслабване – напротив.

На второ място е кокосовото масло. Учените още спорят дали е вярно, че то ускорява изгарянето на поетите мазнини и наистина ли е толкова полезно, колкото зехтинът. Едва ли ще го изберете с цел отслабване: дори да не се изрази в напълняване, ефектът от приема на този продукт е спорен. Да не забравяме, че то съдържа и наситени мазнини.

Третото място е за популярния йогурт:  здравословна храна, но защо ли и храненето с него не води до отслабване? Просто е: и тук производителят компенсира влошаването на вкуса заради обезмасляването – с добавки от рода на захар или фруктоза.

Следва популярното суши. Би трябвало да ни помогне за едно отслабване  – все пак това е сурова риба, доказано здравословна храна – стига да е качествена и прясна. Бедата е там, че хапките риба винаги се поемат с много добавки: голямо количество ориз, сосове и майонези. Понякога ефектът е същият като при хранене с фаст фууд.

отслабване
Отслабване с шейкове – само ако си ги приготвим сами и знаем какво точно има в тях

А какво ще кажете за шейковете? Няма отслабване, уви! Защото вместо протеини, смлени ядки, семена и натурални плодове те са бърканица от захар и мазнини, с малко фибри и почти без пресни растителни компоненти.

Идва ред на сушените плодове. Първо – похапват се в големи количества. Вкусни са, а за това си има трик: при промишленото им изсушаване често се добавя захар. Освен това – кой обича например сушени ябълки? Избираме фурми, ананас, задокеански едри боровинки. Гъмжат от калории и ако го правим редовно – да не мислим за отслабване.

Дайте мнение и Вие тук!

Освен това похапването на сушени плодове насища, но за кратко:

отслабване здравословни храни
Не винаги здравословното хранене постига отслабване

сушените плодове не съдържат протеини или мазнини и много скоро – адски гладни, търсим поредната “малка” закуска.

“Фигурин

Салати. Класика в желаното отслабване! Но само ако са без ядки, сушени плодове, синьо сирене или препечени хлебни кубчета.

Сандвичи тип “дюнер”. Само си въобразяваме, че пестим калории и отказът от класическата филия обещава отслабване. Тънката питка има не по-малко калории, да не говорим какви страхотии са наблъскани в апетитното, ухаещо руло на дюнера!

Мюсли. И с него няма отслабване! Наистина е здравословна закуска, но ние се увличаме в добавки от рода на мед, шоколадови стърготини и сметана. Една такава закуска може да ни “зарадва” с 600 калории.

Царевица. Вкусен и здравословен продукт, но винаги грешим с дозата! Забравете отслабването: все пак това не е зеленчук, а зърнена храна.

За Марта Савова

Марта Савова е дългогодишен журналист с насоченост в областта на здравната и социалната тематика, политиката, културата и финансите.За контакт: [email protected]За информацията си използва главно своите контакти в медицинските среди, сред които има професори и национални консултанти, а също и материали на webmd.com, kp.ru и други авторитетни източници.

Прочети още

диета с маслини и шоколад за разхлабване

Сензационно отслабване на корема с шоколад и маслини!

Оказва се, че комбинацията между двата – шоколада и маслините – продукта прави отслабването хем …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

АБОНИРАЙ СЕ БЕЗПЛАТНО!

Получавай на мейла си новите публикации на Лекар.БГ

Публикуваме рядко, не пропускайте!



АБОНИРАЙ СЕ!