Това установиха учени от Лондон. Те са провели изследване, включило над 4500 души, като резултатът е недвусмислен, но механизмът на действие остава неизяснен.
Според изследователите е ясно, че въздействието на зеленчуците върху кръвното налягане се дължи на съдържащите се в тях протеини или други елементи, като например магнезия. В същото време обаче опитите с месо не са довели до наблюдения, че то повишава кръвното. Научно доказано е, че някои аминокиселини влияят на кръвното налягане - например аргининът дилатира кръвоносните съдове. Британските учени съобщиха, че ще продължат проучването върху механизма на въздействие на зеленчуците върху кръвното налягане, но това не означава, че и сега на хипертониците не трябва да се препоръчва зел нчукова диета. Предишно проучване вече достигна до подобни резултати. Зеленчуците съдържат по-малко сол и повече антиоксиданти, имат малко калории и много фибри, и помагат да се контролира диабетът.
|