Редовната употреба на спиртни напитки намалява с 50% рискът от развитие на ставен ревматизъм - заболяване, от което страдат 20 милиона човека по целия свят. До този извод е стигнал сътрудникът на един от институтуте в Стокхолм Хенрик Калберг. Ученият представи своя доклад в петък пред Европейскоия конгрес по ревматология, съобщава агенция Ройтер.
След като изучил реакцията на организма при употреба на алкохол на повече от 2 хиляди шведи, Калберг установил, че три и повече «дози» алкохол на седмица снижават риска от развитие на болестта. «За да повишите значително своите шансове в борбата с ревматизма, трябва да премата до десет «дози» - чаши вино или малки бутилки бира», - смята ученият.
Той твърди, че три «дози» седмично е напъл о достатъчно за да се сведе до нула рискът от развитие на ревматизъм, предизвикан от пушене или от генетични фактори. «Тези данни не само показват, че алкохолът може да предпазва от ревматизъм и да намали риска, предизвикан от пупенето или от гените, но даже навежда на мисълта за необходимостта от редовна употреба на определено количество спиртни напитки», - смята ученият.
Президентът на Европейската лига против ревматизма Торе Квиен нарече изводите на Каллберг «много интересни», но отбеляза, че трябва да бъдат подкрепени от допълнителни изследвания и предупреди, че прекомерната употреба на алкохол може да доведе до други проблеми със здравето.
По данни на Ройтер, проведените по-рано изследвания показали, че алкохолът има благоприятно въздействие при сърдечни болести, инсулти, някои форми на ракови заболявания, а възможно и при болестта на Алцхаймер.
Редовната употреба на спиртни напитки намалява с 50% рискът от развитие на ставен ревматизъм - заболяване, от което страдат 20 милиона човека по целия свят. До този извод е стигнал сътрудникът на един от институтуте в Стокхолм Хенрик Калберг. Ученият представи своя доклад в петък пред Европейскоия конгрес по ревматология, съобщава агенция Ройтер.
След като изучил реакцията на организма при употреба на алкохол на повече от 2 хиляди шведи, Калберг установил, че три и повече «дози» алкохол на седмица снижават риска от развитие на болестта. За да повишите значително своите шансове в борбата с ревматизма, трябва да премата до десет «дози» - чаши вино или малки бутилки бира, смята ученият.
Той твърди, че три «дози» седмично е напълно достатъчно за да се сведе до нула рискът от развитие на ревматизъм, предизвикан от пушене или от генетични фактори. «Тези данни не само показват, че алкохолът може да предпазва от ревматизъм и да намали риска, предизвикан от пупенето или от гените, но даже навежда на мисълта за необходимостта от редовна употреба на определено количество спиртни напитки», - смята ученият.
Президентът на Европейската лига против ревматизма Торе Квиен нарече изводите на Каллберг «много интересни», но отбеляза, че трябва да бъдат подкрепени от допълнителни изследвания и предупреди, че прекомерната употреба на алкохол може да доведе до други проблеми със здравето.
По данни на Ройтер, проведените по-рано изследвания показали, че алкохолът има благоприятно въздействие при сърдечни болести, инсулти, някои форми на ракови заболявания, а възможно и при болестта на Алцхаймер.
|