Последното проучване на група американски диетолози от университета в Род-Айлънд показва, че дъвченето на дъвки, които не съдържат захар, води до намаляване на количеството приети калории, пише изданието puls.bg., в резултат на което значително се намалява телесното тегло без да се налагат драстични промени на хранителните навици.
В експеримента участие взели 35 доброволци от различен пол и на различна възраст. Те били задължени, като част от проучването, да дъвчат дъвка по два пъти на ден за по 20 минути, съответно преди да закусват и преди да обядват.
След края на опита учените отчели, че дъвката и нейната употреба намаляват усещането за глад и водят до консумацията на значително по-малки количества храна. Приблизително с 67 калории п -малко е приел на обяд всеки участник в проучването, който преди това е спазил изискаването за дъвката. Допълнителен плюс към отслабващата терапия е и фактът, че чрез дъвченето участниците изразходват близо 5% повече енергия.
Съществува обаче и противоположно схващане, отново подлътено с научен експеримент. Според него дъвченето на дъвки, които обаче съдържат подсладители, води до натрупване в организма на големи количества аспатрам. Той от своя страна предразполага към увеличаване на телесното тегло и затлъстяване.
Така че бъдете внимателни каква дъвка точно дъвчете и какъв ефект желаете да постигнете!
|