Това е полезно не само за детето, но u за неговата майка. До такъв извод стигнали американските лекари, след като наблюдавали жени в детеродна възраст. Оказало се, че кърменето съществено намалява риска от развитие на затлъстяване и други нарушения в обмяната на веществата - по принцип те стават причина за диабет и сърдечни заболявания.
Последни изследвания показали, че кърменето два пъти намалява вероятността от развитие на метаболитен синдром. А този синдром е комплекс от симптоми като затлъстяване, повишено кръвно налягане и повишено ниво на холестерола.
Предишни изследвания показали, че кърменето спомага за нормализиране нивото на глюкозата и мазнините в кръвта през първите няколко седмици след раждането. Учените проследявали съст янието на определен брой жени в продължение на 20 години. И през този период наблюдавали 120 случая на следродов метаболичен синдром.
Получените резултати показват, че кърменето може да окаже дългосрочно благоприятно въздействие на организма - т.е. понижаване вероятността от развитие на диабет и сърдечни заболявания при тези млади жени. „Метаболитният синдром включва в себе си редица рискови фактори, свързани със затлъстяването и нарушената обмяна на веществата - казва ръководителят на изследването. - Може с увереност да се твърди, че за жените това означава развитие на диабет в бъдеще или на исхемична болест на сърцето в средата на своя живот. Дори е риск от ранна смърт".
|