Ако хапвате повече
морски дарове, богати на омега- 3 мастни киселини, докато сте бременна ще се почувствате много по-добре и ще повишите настроението си, сочи проучване сред британските жени.
В него д-р Джийн Голдинг от Университета в Бристол и нейни колеги, правят асоциация между ниския прием на омега-3 мастни киселини и високия риск от появата на депресивни състояние
по време на бременността.
В проучването а участвали 9960 бременни жени. В 32-а редица от бременността жените попълнили въпросник, включващ въпроси за количеството морски дарове, които приемат седмично за периода 1991-1992 година, когато те са били основният източник на омега-3
мастни киселини.
В сравнение с жените, които ядат по три повече порции морски дарове седмично източник на омега-3 мастни киселини – около 1,5 грама – тези, които не са приемали, са два пъти по-склонни към депресивни състояния в 32-та седмица.
Депресията по времена бременността вреди, както на плода, така и на майката, отбелязват в доклада Голдинг и екипът й. Въпреки че е много разпространено явление в западните страни депресията по време на бременност почти липсва в страните, където се консумира много
риба.