Здраве, диети, отслабване, болести и лечение - това е Лекар.БГ Чудеса   |   razkritia.com   |   drink and drive   |   ресторанти      



chudesa.net
kliuki.net
Детски обувки
снимки
Забележителности



Омега 3 киселините – наистина ли са полезни?

Омега 3 киселините – наистина ли са полезни?
Няма доказателства, че Омега 3 ненаситените мастни киселини са от полза за здравето, като понижават общото ниво на смъртност, честотата на сърдечните заболявания, инсултите и рака. До този извод стигнаха специалисти от Ууниверситета на Източна Англия и още 8 организации, които са анализирали 89 изследвания, посветени на Омега 3 – главен компонент в мазнините на рибата. Резултатите от съвместното изследване са публикувани в престижното научно издание British
Medical Journal.

“Ако тези изводи бъдат потвърдени от планираните допълнителни опити, рибните мазнини ще заемат почетното първо място в списъка на съвременните медицински митове”, твърдят авторите на статията.

Множеството публикации, последвани от лекарски препоръки, доведоха през последните години до създаването на редица хранителни добавки, съдържащи рибено масло. Появиха се дори яйца с високо съдържание на Омега 3 мазнини.

С настоящата публикация ползата от тези продукти е поставена под въпрос. Британската информационна служба по хранителните добавки, представляваща производителите на рибено масло, изказа предположение, че “тези мазнини влияят на отделните хора по различен начин”.

За анализа на Омега 3 в своите изследвания учените от университета на Източна Англия са избрали доброволци, които са използвали повишено количество мазнини в продължение на минимум половин година.

Още през 2003 г. резултатите от мащабно изследване с название DART-2, с участието на повече от 3000 мъже, показаха повишаване на смъртността при тези, които са приемали таблетки рибено масло. Много хора го приемат обогатено в витамини А, D и Е за лечение на ставите, кожата и косата, но в хода на изследването не е изучено въздействието им върху тези части на организма.

Потенциалът на Омега 3 ненаситените мастни киселини, които се приемат и като добавки за профилактиката на загуба на паметта и старческо слабоумие, се изучава в момента и резултатите се очакват през 2008 година.

Британският фонд за сърцето предполага, че получените резултати може да са свързани с концентрацията на живак в рибата. Живакът е вреден за здравето и той се натрупва в мазнината на рибата при замърсяването на водата с този метал.

Резултати от някои минали изследвания, цитирани в British
Medical Journal:

Януари 1993 г.
Учени заявяват, че веществото, съдържащо се в рибеното масло способства за профилактиката на рака и за борбата със сърдечно-съдовите заболявания. Холандските лекари твърдят, че употребата на мазна риба 1-2 пъти седмично намалява риска от инсулт.

Януари 1998 г.
Нови изследвания добавят астмата и чревните възпаления към списъка на заболяванията, които се повлияват от употребата на Омега 3.

Март 1998 г.
Професор Майкъл Кроуфърд от детската болница “Кралица Елизабет” в Лондон заявява, че недостигът на Омега 3 по време на растежа на ембриона може да забави развитието на мозъка и очите.

Май 2000 г.
“Липсата на мазна риба в нашето хранене може да предизвика упадък на мозъчната дейност”, твърди професор Кроуфърд. ”Рибната диета е главен фактор за това, че мозъкът на нашите предци е станал по-силен, отколкото при останалите примати”, добавя той.

Юни 2001 г.
Вестник “Индипендънт” (Independent) излиза със статия, че ”Употребата на сардини два пъти седмично намалява риска от заболявания от рак на простатата и значително намалява риска от смърт от това заболяване”.

Септември 2003 г.
Британският вестник “Сън” (The Sun) задава въпроса: ”Действително ли рибата предпазва появата на престъпни наклонности при децата?”. Публикацията е в резултат на статия, според която учени са установили, че вероятността при децата, които ядат повече мазна риба, да извършат престъпление преди 23-годишна възраст е с 64% по-малка, отколкото при останалите. Същите подчертават още, че рибеното масло изглажда бръчките, намалява риска от болестта на Алцхаймер и спомага за по-благоприятното протичане на псориазиса.

    << върни се назад Автор: Редактор
    Посетена за седмицата:860 пъти 19 юни 2007   14:28
  23 октомври 2011 22:07   |   Г. Петров   |   Созопол   |  
Исключително добро въздействие на всякакви проблеми в устната кухина има собствената прясна и още топла урина. Който може да преодолее отвращението си от тази ЖИВА ВОДА ще има голяма полза от това. Жабурене на устната кухина с такава урина, лекува възпаления, обложен език, афти, укрепва исключително венците, в много случай и зъбобол. Придружено със промивка на носната кухина, лекува перфектно възпаления на синусите, възпаление на сливиците, / прави излишна операция на сливиците/, премахва полипи от носа и действа благоприятно на зрението.
Петров - Натуропат.
  06 май 2008 20:36   |   Xristo   |   Samokov   |  
I az imam problem s ezika ama pri men ve4e e ot nqkolko godini mojebi 2-3 nqmam spomen ve4e xodix po lekari ama ne mi pomognaxa,problema e,4e ot lqvata strana na ezika mi e grapav i pobelql ne6to kato malki vrux4eta a i ot dqsno se poqvqvat ponqkoga i ve4e neznamkakvo da pravq.Ako moje da mi pomognete 6te sum vi mnogo blagodaren.Blagodarq vi...
  21 април 2008 23:25   |   СИЛВИЯ ИВАНОВА   |   СОФИЯ   |  
Zdraveite.Pozdravleniq za Va6iq sait.Naistina ima kakvo da nay4im.Mnogo Vi molq,ako e vuzmojno da mi otdelite 5 min.Imam slednite oplakvaniq ,a neizvestnoto me pla6i.Ot nqkolko dni zabelqzvam nqkakuv relev po prednite strani na ezika,kato nazuben e i ydebelen..Poly4ava se sled konsymirane na slaki ne6ta.Nikakvi drygi oplakvaniq nqmam.Molq za va6eto mnenie.Blagodarq Vi predvaritelno.Pozdravi Silviq.


Още за Редки болести:
Пластични хирурзи лекуват момиче-върколак
Тази жена си пусна брада и мустаци, но не се отказва от мъжете!
Топ-5 на уродливите генетични заболявания
Момиче с тяло на 80-годишна чака бебе!
Тази жена вижда света нагоре с краката


Болести
При болестта на Бюргер се препоръчва калолечение
(Алергичен) Оток на Quincke в детска възраст
Вродени лицеви аномалии



    За Лекар.БГ   |   Реклама в сайта   |   Контакти с нас   |   При използване на статии от сайта, линк към lekar.bg е задължителен дизайн.NVS