Здраве, диети, отслабване, болести и лечение - това е Лекар.БГ Чудеса   |   MeetAFriend   |   Тайната.com   |   Заведения.bg   |   лаб    


chudesa.net
kliuki.net
Детски обувки
снимки
Забележителности



ВНИМАНИЕ – ВИТАМИНИ!

ВНИМАНИЕ – ВИТАМИНИ!
Прекаляването с витамини на таблетки вреди на здравето сериозно!

Витамините в плодовете и зеленчуците са винаги полезни!

Шест и половина милиарда долара са похарчени за витамини за една година в САЩ!

Пушачите да не пият лекарства с бета каротин – предизвикват рак на белите дробове и инфаркти!


Напоследък витамините на таблетки станаха прекалено популярни в Европа и САЩ. За радост на производителите през 1997 година американците похарчиха за витамини шест и половина милиарда долара. Два пъти повече отколкото преди шест години. На пръв поглед в това няма нищо лошо. Та нали витамините са много полезни. Обаче вече няколко години американски и европейски учени сериозно предупреждават: прекаляването, дори с най-полезните витамини, може да навреди безвъзвратно на здравето. Първите съмнения за ефективността на витамините в таблетки възникнаха след изследване във Финландия през 1984 година. Учени изследваха 29 хиляди пушачи, които взимат витамин Е, бета каротин или плацебо. След пет години от началото на експеримента става ясно – онези, които са взимали витамини боледуват от рак. Нещо повече – в групата взимала бета каротин броят на боледуващите от рак на белите дробове се увеличава, а сред пилите витамин Е нараснал броят на инсултите. Този резултат е нещо неочаквано за специалистите, които до този момент смятат, че витамините А и Е пречат за образуването на злокачествени тумори и сърдечно-съдови заболявания. Подобни изследвания са проведени и в Берлинския институт по здравеопазване. Техният извод е: на пушачите не се препоръчва взимането на лекарства съдържащи бета каротин, защото това може да доведе до рак на белите дробове и сърдечно-съдови заболявания. Редица пушачи смятат, че бета каротинът във вид на сиропи с витамини може да спре вредното влияние на никотина. За съжаление, това е заблуда. При пушачите, които дълго време са получавали допълнителни дози каротин смъртта от рак на белите дробове и сърдечно–съдови болести се наблюдава по-често от тези, които не са използвали витамините. Трябва да отбележим, че пушачите не трябва да се страхуват от каротина, който се съдържа в плодовете и зеленчуците. Този начин за усвояване на витамини е за предпочитане. Неочаквани за специалистите са и резултатите от изследване на американски учени. Оказва се, че витамините способстват за по-бързо разпространяване на онкологични болести. И по-точно това се отнася към витамините А и Е, които пречат на природния механизъм, чиято същност е в саморазрушаването на злокачествените клетки или на клетките с някакви дефекти. Направените експерименти с имащи тумор в мозъка опитни мишки потвърдиха опасното влияние на витамините А и Е. При мишките, на които в храната са слагани малки дози от тези витамини, туморът е със 17% по-малък в сравнение с другите, които са употребявали обикновената норма от витамини. Освен това при мишките с недостиг на витамини количеството на умиращите ракови клетки било 5 пъти повече отколкото при другите. Учените дълго време не можели да повярват на резултатите. Направен е втори експеримент, при който са взети мишки с рак на гърдите, но и тук резултатът е същият.

А ето и други изследвания на учени. Според германски диетолози прекаляването с витамин А предизвиква главоболие и кожни обриви. Ако пък “преядем” с витамин В6 може да се наруши кръвообращението в крайниците. Злоупотребата с дози от витамини С, Д и Е води до стомашно-чревни разстройства, кървене на венците и атеросклероза. Научни изследвания показаха, че свръх дозите от калций удрят бъбреците, а злоупотребата с витамин В може да доведе до сериозно разстройство на нервната система. Един от най-разпространените у нас и любими витамини е С, който е полезен само когато, взимайки го, пациентът не консумира храни повишаващи съдържанието на желязо в кръвта. Всъщност прекаляването с желязо може да доведе до сърдечни заболявания, на цинк – до разстройство на имунната система, а селенът ще разреди косите и ще повреди ноктите. През 1991 година в щата Масачузетс осем души се натравят с прясно мляко съдържащо прекалено много витамин Д. Единият от пострадалите умира. Производителите смятали, че витамините могат да бъдат само полезни и не знаели, че големите дози от витамин D са силно отровни и дори влизат в състава на отровата за мишки. В университета на Джорджия, в продължение на 45 дена, учени хранели 240 опитни мишки с “Корнфлейкс” – царевични пръчици с витамини. В края на експеримента мишките изглеждали болни: забавил се растежът им, отслабнали, получили анемия и високо кръвно налягане. А с “Корнфлейкс” американците обичат да закусват. Болшинството от витамините са синтезирани от каменовъглени смоли и други нефтопродукти. Въпреки, че по химическия си състав подобни субстанции не се различават от натуралните витамини, тяхната биологична активност е много по-ниска. Синтетичните витамини не могат напълно да заместят натуралните. Освен това, те могат да доведат до нежелателни резултати. Днес аптеките са препълнени с различни видове витамини. Рекламите на различни фармацевтични фирми ни убеждават, че техните медикаменти ни осигуряват всички видове витамини, както и витамин С. Големият асортимент от подобни лекарства и техните цени правят силно впечатление. Но никои таблетки не могат да заместят натуралните продукти които осигуряват необходимите за организма вещества. Състоялата се Втора международна конференция на учените не потвърди резултатите при използването на витамините в таблетки, за които съобщават фирмите производителки. Както и преди, лекарите смятат, че трябва да се консумират естествените витамини, като се комбинират и подбират продуктите по състав така, че да бъде осигурена дневната норма на организма от витамин С. Оказва се, че едни и същи витамини и минерални соли действат по различен начин върху различните хора. Има значение каква е възрастта, полът и здравословното състояние на пациента. Важно е и това къде работи и къде живее той. Интересно е, че дори най-опитните медици нямат общо становище за това кои дози от витамини са най-подходящи (тоест безопасни ) за обикновения човек. Какво да правят хората, които са притеснени за здравето си и искат да го подобрят с помощта на витамини (та нали недостигът на витамини е още по-опасен от прекаляването с тях). Вариантите са два: или да се направи скъп курс на изследване при специалисти по витамините или да се ядат на пресни плодове.

    << върни се назад Автор: Редактор
    Посетена за седмицата:18 пъти 14 април 2008   20:47
  13 януари 2010 09:35   |   Николай Колев   |   София   |   niky_kolev@abv.bg
Увжаеми г-н или д-р Редактор,
Намирам за нещо много срамно публикуваните материали да са анонимни, както и да не се назовават източниците на информацията. Хората ползват чужди езици и ако темата ги интересува ще потърсят оригиналния материал в пълната му версия или други публикации на същия автор по темата. Явно имате някаква стратегия, за която мога само да гадая,


Още за Витамини:
Какви витамини да пием наесен, за да бъдем здрави през цялата зима
И гроздовият сок има много полезни свойства, точно като виното
Постните продукти съдържат достатъчно полезни вещества!
Витамин D е опасен при предозиране
До колко е полезен витамин С ?



    За Лекар.БГ   |   Реклама в сайта   |   Контакти с нас   |   При използване на статии от сайта, линк към lekar.bg е задължителен дизайн.NVS