Стигнахме дотам, че чужденци са тръгнали да ни изтъкват ползите от киселото мляко!
За това, че киселото
мляко е изключително полезен хранителен продукт, е наясно всеки българин. Да, обаче, стигнахме дотам, че австралийци са тези, които промотират полезните му страни, учейки ни да ядем мляко, за да се предпазим от редица заболявания.
Изследване, което било проведено на хиляди километри от тук, установило, че консумацията на една кофичка кисело мляко на ден е достатъчна, за да съхрани женското здраве и да предпази жените от редица сърдечни заболявания и от инсулт. Доброволките в проведеното изследване били на възраст от над 70 години, а количеството кисело мляко, което те ко сумирали всеки един ден от изследването, било „умерено”.
Резултатите показали, че киселото мляко увеличава нивата на добрия холестерол в тялото. За да оценят какво точно е въздействието на продукта, изследователите допълнили изследването с въпроси, свързани с това какви са хранителните предпочитания на участничките, какъв е начинът им на живот и традиционната двигателна активност.
Отчетено било, че тези от жените, които и преди, и след проучването редовно консумирали кисело мляко – достатъчни били дори и по около 100 грама на ден, можели да се похвалят с далеч по-здрави кръвоносни съдове.
Затова австралийците са категорични – кисело мляко трябва да се яде всеки ден.