Здраве, диети, отслабване, болести и лечение - това е Лекар.БГ Чудеса   |   razkritia.com   |   ресторанти   |      



chudesa.net
kliuki.net
Детски обувки
снимки
Забележителности



Зелени храни гонят токсините

Зелени храни гонят токсините
Повечето специалисти, които се занимават с проблемите на здравето от всеки негов аспект, твърдят, че често срещани проблеми, като например умората, възникват най-вече заради натрупването в тялото на токсини, дължащо се на комплексни причини, но преди всичко на всекидневните замърсители и добавки в храната на продукти на химическата промишленост.
Освен умората според много експерти на отравянето на организма се дължат често и главоболието, мускулната слабост, неврозите, разстройството. Затова и все по-често се срещат статии, посветени на някоя храна, която бива определяна като „добра за...". Вярно е, че теорията за натрупваните в тялото отровни вещества все още се нуждае от много доказателства, за да бъде общо приета. Малцина обаче отричат нейната основна ценност - препоръката храненето да е пълноценно, но правилно, без да се спазва специална и ограничаваща диета. Едновременно с изследванията за това, какви са последиците за човешкия организъм в резултат на промишлената революция се правят и множество изследвания за ползата (и вредата) от отделните видове храни. По-долу ще ви предложим списък от четири, за които проучванията са все по-категорични - те са несъмнено полезни:

1. БРОКОЛИ. Федералната служба на САЩ по храните вече излезе с официално становище и препоръча седмично да се употребяват не по-малко от 3 порции зелени зеленчуци: броколи, спанак и др. По отношение на броколито е установено, че колкото по-младо е то, толкова повече витамини съдържа. Препоръчва се зеленчуците да се консумират цели и да се подлагат на термична обработка колкото е възможно по-малко и за кратко - така се запазват техните качества, включително действието на съдържащите се в тях фибри.

2. ЗЕЛЕН ЧАЙ. На навика да се пие редовно от него, учените отдават (поне от части) ниското ниво на раковите заболявания сред китайците. Разбира се, най-полезен е пресният зелен чай, но тъй като това трудно постижимо, са направени доста изследвания за неговите качества и след трайна обработка - той запазва голямата част от антиоксидантните си свойства. Според проучване, чиито резултати бяха публикувани през миналата година в изданието на Американската асоциация за изследване на рака, големи дози зелен чай (приети под формата на таблетки и равняващи се на 10-16 чаши чай) увеличават производството на ензими, които намаляват токсичността на канцерогените.

3. ЗЕЛЕН ЛИМОН. Той съдържа още повече антиоксиданти (от „обикновения" жълт лимон), най-вече витамин С. Почти 40 години, след като откривателят на витамин С Линус Паулинг обяви, че той притежава антиракови свойства, учени от университета „Джон Хопкинс" потвърдиха, че ; витамин С, както и повечето други антиоксиданти, наистина забавят развитието на някои видове тумори.

4. ЧЕСЪН. Той не случайно е поставен също при зелените зеленчуци - най-полезен е докато е пресен и според специалисти от университета „Пен Стейт" блокира формирането на канцерогени в черния дроб. Освен това съществуват много доказателства и за неговото противогъбично и антибиотично действие.
    << върни се назад Автор: Редактор
    Посетена за седмицата:20 пъти 28 март 2009   01:21

      • В момента няма публикувани мнения!


Още за Лечебно хранене:
5 любими храни, които е добре да избягвате
4 неочаквани начина за ускоряване на метаболизма
Митовете за месото, не които всички робуваме
4 вкусни ястия, от които се отслабва
13 доказани начина за елиминиране на врага апетит!




    За Лекар.БГ   |   Реклама в сайта   |   Контакти с нас   |   При използване на статии от сайта, линк към lekar.bg е задължителен дизайн.NVS