Ако се притеснявате, че може да развиете рак на гърдата, или вече имате отстранен тумор, яжте повече плодове, зеленчуци, ястия, богати на фибри, и рязко намалете мазнините. Това съветват учени от Калифорнийския университет.
Те направили проучване сред 3000 жени с успешно отстранени тумори на млечните жлези и ги разделили на две групи -които имат т.нар. горещи вълни (2000) и които не страдат от този симптом (900).
Лекарите се концентрирали върху групата без горещи вълни, защото обилното изпотяване се предизвиква от ниските нива на хормона естроген в женския организъм. А по-малкото естрогени намаляват риска от рак на млечната жлеза. Така жените без горещи вълни са изложени на по-голям риск от повторно развитие на тумори.
Учените набл давали тази група дами в продължение на 7 години, убедени, че не само лекарствата, но и подходящата диета може да намали естрогенните нива. Половината от 900-те жени спазвали хранителен режим с много зеленчуци, плодове, фибри и без мазни храни.
Едва 16,1% от тези 450 пациентки развили рецидив. За сравнение: 23,6% от другата половина отново станали жертва на рака на гърдата.
Данните показват, че здравословното хранене може да подпомогне профилактиката при пациентки, вече застигнати от страшната болест, убедена е ръководителката на изследването проф. Елън Голд.
|