Големите количества влакна от зърнени храни и магнезий са свързани с понижен риск от развитието на диабет тип 2, предаде Ройтерс, позовавайки се на Archives of Internal Medicine.
Д-р Матиас Шулце и колегите му от Института по хранене в Потсдам, Германия, анализирали данните от наблюдението за диабет на 25 000 души на възраст между 35 и 65 години в периода от 1994 до 2005 г.
Участниците в изследването трябвало да отговарят на въпроси, свързани с хранителните им навици. Въз основа на отговорите специалистите отчитали количествата фибри и магнезий в храната. В периода на изследването 844 души развили диабет тип 2.
"С АНТИДИАБЕТ профилите ви
за кръвна захар показват, че... сте здрави!
Резултатите показали, че рискът от заболяването е с 28 процента по-малък за тези, които приемали по-големи количества фибри с храната, в сравнение с изследваните лица, чието хранене било бедно на полезни влакна. В рамките на това изследване не било отчетено влиянието на магнезия.
Резултатите от мета анализ на девет изследвания върху приема на фибри и осем върху приема на магнезий обаче показали, че по-големите количества влакна са свързани с 33 процента по-малък риск от диабет тип 2, а чрез приемането на повече магнезий опасността от развитието на болестта намалява с 23 процента.
\"Резултатите от настоящето и предишни изследвания показват за пореден път, че приемът на фибри от зърнени храни и магнезий намалява риска от диабет. Ето защо консумацията на пълнозърнести продукти е важна за предпазване от заболяването\", казва д-р Шулце.