Принципи на храненето при болни от диабет тип 2

Принципи на храненето при болни от диабет тип 2 Възможно ли е начинът на хранене, подходящите хранителни продукти и строгото спазване на диетата да е достатъчно, за да се поддържа кръвната захар в нормата при диабетик тип 2?

Ако при поставянето на диагнозата неинсулинозависим диабет (НИЗЗД), сте с наднормено тегло u над 40 години, а нивото на кръвната би захар на гладно спада на 7 ммол/л при смяна на диетата, то нямате нужда от друго лечение. Докато при инсулинозависимия диабет (ИЗЗД) инсулинът е абсолютно задължителен, при НИЗЗД основната част от лечението е диетата.

Промяната в начина на хранене може да е единственото, което ще би се наложи да правите, за да го държите под контрол.

При НИЗЗД симптомите на диабета като жажда и често уриниране са в по-лека форма и се оправят сра нително лесно. Главната цел на вашето лечение е да предотвратите сериозните усложнения - от каквито има по-голям риск, отколкото при ИЗЗД.

Докато сме млади, здрави и с нормално те лесно тегло, не бива да се заблуждаваме, че ни е позволено излишество в храненето. Никой от нас - дебел или слаб, диабетик или здрав - не може да яде и да пие каквото си иска и колкото си иска. Ако можехме, Всички щяхме да сме с наднормено тегло.

Разбира се, не е много приятно да се ограничаваш, когато става дума за простичките удоволствия като храна и напитки. Те са неразделна част от семейния живот, от приятелството, от празниците и от уюта. Нужни са силна воля и последователност, за да се усети разликата между успеха и провала. А успех означава да сме здрави дълго време и да можем да водим нормален живот.

ВНИМАНИЕ!
• Повечето от нас вече са надхвърлили нормалното си тегло, когато станат диабетици. Тогава освен заради външния си вид трябва да нормализирате теглото си и заради здравето си. Първото и най-важното нещо е да намалим приема на калории. Това означава незабавен благоприятен ефект - нивото на кръвната захар се понижава. Грижите за достигане на идеалното тегло оказват благоприятен ефект във всеки етап, но колкото по-рано започнете, толкова по-добре ще I откликнат тялото и диабетът.

ВНИМАНИЕ!
• Aкo искате да отслабнете, трябва да се стараете да приемате по 1000 калории дневно или по-малко, но във втория случай - под лекарско наблюдение. За да останете на определено тегло, можете да приемате по 30 до 35 ккал/кг телесно тегло в зависимост от физическата си активност. Това прави от 1700 до 2000 ккал дневно, ако meжume 57 кг, от 1950 до 2300 ккал - за 66,5 кг, и от 2200 до 2600 ккал, ако тежume 76 кг и повече. Всяко намаляване на калориите трябва да става постепенно.

На всички рецепти в готварските книги за диабетици има обозначения на калориите. А специализирани рецепти за хранене при различи заболявания ще публикуваме и в раздел ХРАНЕНЕ на сайта. И макар отначало смятането на калориите да е доста досадно, с бремето ще би стане като втора природа. Също така ще можете да съставяте менюто си според калориите, когато ходите на ресторант или си вземате храна за Вкъщи.

Участието на цялото семейство е от огромно значение. Поначало не е зле Всяко семейство да преразгледа хранителните си навици, ако един от неговите членове е с наднормено тегло или е диабетик.
След като свалите малко килограми, трябва да си изработите вкусна и задоволяваща диета, която ще поддържа теглото Ви. Редовното физическо натоварване помага.

Колкото повече се натоварвате, толкова по-малко ще Ви се налага да се ограничавате в яденето.
    << върни се назад Автор: Редактор     28 август 2007   12:55

lekar.bg препоръчва:


lekar.bg препоръчва: