Стресът може да ви докара и цистит

Почти всяка жена поне веднъж в живота си се е сблъсквала с острия проблем цистит.

Учестено, болезнено уриниране, тъпа болка в долната част на корема, прилошаване. Ако не се предприеме лечение навреме, болестта може да засегне жизненоважни органи и да предизвика възпаление, а това са прекалено сериозни последствия.

Циститът е възпаление на стените на пикочния мехур. То възниква при проникване на инфекции през пикочния канал или бъбреците. След като веднъж жената се сблъска с този проблем, болестта може да се повтаря отново и отново.

Инфекцията се връща в около 15% от случаите. Острият цистит може да се появи внезапно. Появява се дискомфорт, парене при уриниране, уринирането се учестява (в някои случай даже на всеки 5-10 мин. и е болезнено), а количеството урина всеки път намалява. Болката може да е различна – пареща, режеща, тъпа. Обикновено тя е най-силна в края на уринирането.

Урината понякога е мътна – сива или бяла, а в някои случаи има и наличие на кръв.

Появява се болка в долната част на корема, а в някои случаи и в кръста. Болестта може да бъде предизвикана от различни фактори като преохлаждане, възпаление на половите органи, камъни в бъбреците, пикочния мехур, прекалено тесни дрехи.

Циститът може да бъде предизвикан и от стрес. Последният рязко отслабва имунитета на жената. Стресът подтиква възпалителния процес, който възниква в най-слабото място на организма. Затова, ако сте имали възпаление на пикочния мехур, стресът може да стане причина за появяването на цистита.

Изследвания сочат, че ако циститът не се лекува навреме, в 40% от случаите той става хроничен.

Хроничният цистит се лекува много по-трудно от острия. Затова още при първите симптоми трябва да се обърнете към лекар.

Лечението на цистита се състои от три основни фактора – приемане на медикаменти, правилно хранене и съблюдаване на лична хигиена.Употребата на антибактериални и противовъзпалителни препарати е задължителна.

За успешното лекуване на цистита изключително важно е и спазването на диета. Първо от менюто трябва да се изключат продуктите, съдържащи много сол – консервирани и мариновани храни, чипсове, снаксове, сухари, концентрирани белтъчини -месо, сирене, извара, кашкавал, риба, фасул и продуктите, които съдържат изкуствени подсладители – бонбони, сладки, газирани напитки.

Най-добре е да се консумират пресни плодове и зеленчуци, прясно изцедени сокове (много е полезен сокът от моркови), овесени ядки, корнфлейкс.

Още топ материали, свързани с темата:
Стресът може да ви докара и цистит
5 (100%) 2 votes

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *