Как да се преборим с наднорменото тегло

Повечето хора с наднормено тегло се измъчват, скачайки от диета на диета, купувайки всевъзможни таблетки за отслабване и мечтаейки за бързо освобождаване от излишните килограми.

Но затлъстяването е следствие от нарушена обмяна на процесите в организма. Бързата промяна в обмяната на веществата е вредна за здравето.

Но вие не трябва да се отчайвате.Ако откриете причината за излишните си килограми, ако промените начина си на живот и хранене, може да постигнете много добри и което е по-важно, стабилни резултати.

Кои са основните правила?

• Прескачането от един начин на хранене на друг

е най-лошото нещо, което можете да направите за обмяната на веществата. Организмът не може да промени обмяната толкова бързо, затова и промяната на начина на хранене трябва да става постепенно. И не изисквайте от тялото си мигновени резултати.

• Храненето трябва да бъде разнообразно

и да се прави поне по 5-6 пъти на ден на малки порции. Храната да се сдъвква добре. И още: не се разсейвайте с разговори или с гледане на телевизия, защото така ще пропуснете момента на засищане.

Помнете, че чувството за засищане идва 20 минути след началото на храненето. Наслаждавайте се на всеки залък. Това не само ще позволи да намалите яденето, но и ще подобри усвояването на храната и обменните процеси.

• Наднорменото тегло все още не е толкова обезпокоително,

но затлъстяването вече се смята за болест. В зависимост от това, колко превишавате нормалното тегло, трябва да се съкрати количеството приемани калории от 20 до 50 процента, за да се стигне до отслабване.

Белтъчините и съединителната тъкан да бъдат основа на всяко ваше хранене. Организмът ви се нуждае от 100 г чисти белтъчини, което означава 200-300 г варена риба, нетлъсто месо, извара, яйчен белтък.

• Трябва да се съкрати количеството приети въглехидрати до 100-200 г на ден,

като основни източници на въглехидрати за вас се превърнат плодовете и зеленчуците.

Яжте ръжен хляб, не повече от 100 г на ден. Рязко ограничете макароните и картофите, а ако много обичате картофи, ги запичайте във фурната заедно с кората.

Полезно е да ядете зеленчуците в пресен вид, защото в тях има много жизненоважни витамини и микроелементи, а и защото съдържат тартронова киселина, която пречи на въглехидратите да се превърнат в мазнини. Изключете от менюто си сладките плодове – грозде, фурми, сладки ябълки.

Вижте и ТОВА: Как да ползваме вода с лимон за отслабване?

И никакви вредни сладкиши – бонбони, шоколади, торти и т.н. Те са опасни не само заради голямото количество рафинирана захар, която веднага се усвоява от кръвта, но и с другите си ненатурални компоненти, които нарушават обмяната на веществата.

Това са изкуствените оцветители, ароматизатори и стабилизатори. Не забравяйте, че основните въглехидрати за вас са обикновените и листните зеленчуци и триците. Те съдържат голямо количество витамин В, помагащ за по-бързото разтваряне на мазнините.

• Количеството дневни мазнини да бъде не повече от 80 г.

Половината от тях да са растителни. Напълно изключете от менюто си пържените ястия, защото при пърженето се отделят канцерогенни вещества. Изключете и твърдите мазнини – мас, маргарин, кожата от пилето, както и другите животински мазнини.

• Течностите, които приемате, да не превишават литър и половина на ден.

Но да не са и по-малко от един литър, защото в противен случай ще натрупате шлаки. Налага се да ограничите и солта.

Още материали, свързани с темата:
Как да се преборим с наднорменото тегло
5 (100%) 1 vote

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *