Тревожни разстройства, тревожност: Симптоми, диагностика, лечение

Така наречените тревожни разстройства или проявите на тревожност: Дистресът или напрежението са нормална реакция на организма при особено трудна ситуация.

Но те отшумяват с разрешаването на проблема.

В периодите на силно чувство на тревожност използвайте стратегии за справяне със стреса и природни средства за лечение. Ако те са допълнение на вече назначена терапия, консултирайте се с лекуващия лекар.

Тревожните разстройства са ответна реакция на организма спрямо физическа или психическа заплаха. Човек може да изпадне в краткотрайно остро състояние на тревожно-депресивно разстройство например преди важно или решаващо събитие (изпит или интервю за работа).

При някои хора обаче това се превръща в хронично състояние на тревожност, което сериозно засяга способността им да се справят с всекидневието.

СИМПТОМИ на тревожност.

Острото състояние на тревожно разстройство може да се проявява в неясно или конкретно усещане за нещо лошо. То често се съпътства от физически симптоми: присвиваща коремна болка, сухота в устата, учестен пулс, изпотяване, диария и безсъние.

При хронично състояние на тревожност понякога се появява безпричинно безпокойство. Някои хора получават внезапни и необясними пристъпи на паника с усещане за недостиг на въздух, болка в гърдите, треперене, бодежи в крайниците, слабост и чувство на ужас.

Случва се те да са толкова силно изразени, че болният, а и страничните наблюдатели да сметнат, че става въпрос за сърдечен пристъп.

Както и да се проявява тревожното разстройство, то пречи на нормалния начин на живот, а с течение на времето се отразява неблагоприятно и върху физическото здраве. Затова се обърнете към специалист, за да ви посъветва как да се справите с причината за проблема.

ПРОФИЛАКТИКА на тревожни състояния.

По време на стрес организмът усвоява хранителните вещества по-бързо от обикновено и ако те не се доставят своевременно, нервната система постепенно се изтощава и настъпва състояние на тревожно разстройство. Затова е важно да се консумира здравословна храна, богата на полизахариди (пълнозърнест хляб и кафяв ориз), незаменими мастни киселини (в пълно-зърнестите продукти, ядките, семената и зеленчуците), витамини (особено от групата В) и минерали, за да се стимулира нервната система.

За поддържането на стабилно ниво на кръвната захар яжте често, но в малки количества. Доброто съчетаване на почивка, физическо натоварване и развлечения също помага да се почувствате по-добре.

Успокояващи храни при тревожност.

Аминокиселината триптофан действа успокояващо върху мозъка. Там тя се превръща в серотонин – химическо вещество (невротрансмитер), водещо до релаксация. Повечето белтъчини съдържат триптофан. Усвояването му обаче се подобрява, ако се приема заедно с въглехидрати.

Добри източници на триптофан са:

  • Мляко с бисквити.
  • Сандвич с пуешко или сирене.

Хипервентилация при тревожност.

При състояние на тревога или пристъп на паника дишането се учестява и става повърхностно. Това нарушава съотношението кислород-въглероден двуокис в организма. За да се регулира дишането и да се преустанови хипервентилацията (пренасищането на белите дробове с кислород), седнете и поставете ръка върху корема си.

Бавно вдишвайте и издишвайте, като ръката ви се движи нагоре всеки път, когато си поемате въздух. Това „коремно дишане“ помага да дишате по-бавно и дълбоко.

Оставете мнения и коментари в нашия форум по-долу и вижте още по темата:

Получавайте първи ЛЕКАР.БГ безплатно на мейла!

Тревожни разстройства, тревожност: Симптоми, диагностика, лечение
4.5 (90%) 2 votes

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *