Медитация в домашни условия

Изкуството за отпускане на ума, известно като медитация, е забележително проста и понятна техника. Мнозина успяват лесно да я вместят във всекидневието си и резултатите обикновено са забележителни.

Напоследък все повече научни изследвания потвърждават действителния ефект от медитацията при лечението на широк кръг от заболявания както физически, така и психически, причинени от стрес или понижена жизнена енергия.

Медитацията помага да тренираме ума си в отсяване на всичко нежелано в живота, което ни разстройва – тревоги, грижи и привидно случайни образи, които изникват в мислите ни.

Тя води до състояние на ведро спокойствие, понякога наподобяващо дълбок сън. Разумът и тялото се отпускат напълно и мнозина установяват, че само 20 минути медитация им действат така ободряващо, както няколко часа сън.

Хората по света са използвали различни видове медитация в продължение на хилядолетия. Древните йоги я описват като силно тонизиращо средство, което повишава енергията, подмладява клетките и забавя процеса на стареене. Съвременната наука потвърждава мощните лечебни свойства на медитацията.

Учените установяват, че с нейна помощ се намаляват признаците на заболявания като високо кръвно налягане, ангина, алергии, диабет, хронично главоболие и бронхиална астма, а също и зависимостта от алкохол и цигари. Занимаващите се с медитация по-рядко прибягват до лекарски услуги и прекарват по-малко време в болница.

Те почти не страдат от тревожност и депресия, а паметта им се подобрява. Медитацията зарежда с повече енергия, прави хората по-щастливи и в някои случаи подпомага взаимоотношенията с околните.

Занятия в група

Най-лесният начин да започнете са груповите занятия. Съществуват групи за обучение повсички видове медитация. Освен това много учители по йога използват нейни присъщи звукове и дихателни упражнения за концентриране на съзнанието.

Можете да усвоите монотонното повтаряне (вид звукова медитация), като изберете някоя от източните мантри или западните варианти, например григорианските песнопе-ния, създадени от средновековните монаси.

МЕДИТАЦИЯ В ДОМАШНИ УСЛОВИЯ

Тази техника е лесна за практикуване. Изберете тихо, топло място, където няма да ви безпокоят. Най-добре е да медитирате седнали, в удобна за вас поза, направо на пода или върху твърда възглавничка с дебелина 7-15 см. Ако предпочитате, седнете на стол с твърда облегалка за опора на гърба, с отпуснати на коленете ръце и с ходила, стъпили на пода. Не е препоръчително да медитирате легнали, за да не заспите по време на сеанса.

Основни упражнения за медитация:

Съществуват различни начини за медитиране. Първо опитайте основния метод, оказал се удобен за много хора.

• Седнете удобно с изправен гръб, без да се напрягате.

• Изправете гръбнака, за да се получи една линия с главата и врата, и се отпуснете.

• Дишайте равномерно и дълбоко. Съсредоточете се върху ритъма на дишане, върху на влизането и излизането на въздуха, като при това коремът се издува и отпуска. Насочете цялото си внимание към процеса на дишане.

• Ако започнете да се разсейвате, внимателно насочете мислите си обратно към процеса на дишане и към надигането и отпускането на корема.• Обикновено очите се държат леко притворени, защото това помага да се съсредоточите.

• Мнозина смятат за ефикасно повтарянето на специфична дума или звук като например), еврейската дума шалом (означаваща „мир“) или друга дума или израз от специално значение за вас.

• Продължете да медитирате в продължение на 20 минути.• Бавно се върнете към нормалното си състояние. Не се изправяйте рязко.

Медитация в домашни условия 5.00/5 (100.00%) 1 vote
ВАЖНО: Ако публикацията Медитация в домашни условия ви е допаднала или има какво да добавите или попитате, молим, коментирайте я най-долу на страницата!

Лекар.БГ препоръчва и:

Няма коментари

Добавете коментар